Full version: En dagsutflykt
Platinum
Idag har jag och min sambo gjort en dagstripp till Ockelbo och besökt Vildmarksgalleriet och Wij trädgårdar.

Dagen började med besök vid Vildmarksgalleriet. Fika, inköp av en termometer som jag ska sätta inne i mitt växthus och lite matdelikatesser som t.ex enbärsmarmelad och tranbärssaft. Under promenaden runt älgparken fick jag minsann se en fjolårskalv också, liten men ståtlig.

Därefter gick färden vidare till Wij trädgårdar. Det fanns en del spännande arrangemang i experimantträdgården som t.ex det stjärnformade och resväsksarrangemangen, växthuset som var fullt med brännässlor gjorde ju en lite full i skratt och idel fin blomsterprakt.

I anslutning till experimentträdgården låg köksträdgården där grödorna stod ståtliga i långa rader.

Platinum
Rosträdgården var vacker och mycket väldoftande även om del arter redan blommat över.

I örtagården fanns också blomsterprakt och underbara dofter, spaljearrangemangen var lite annorlunda måste jag säga.

En fin dag med mycket upplevelser och så blev jag en planta rikare, vinterkyndel följde med från handelsträdgården. Tänk att jag aldrig varit till Wij trädgårdar fast jag bor så nära, blir nog ett besök nästa år igen.
Grå
Skoj! Vilken vacker trädgård!

Fast vill du se älgar kan du komma och besöka mig i Småland nästa gång istället - du vet, alla smålänningar har plogblad monterade på sina bilar så att man lätt kan fösa undan alla älgar som befinner sig på vägen när man ska fram wink.gif
Nej, men ärligt talat så har jag en enastående ståtlig älgtjur som brukar traska omkring bredvid huset om kvällarna och skrämma slag på grannens kor. Han ser rätt cool ut när han kliver fram med sina långa ben och om det är ett dike i vägen låtsas han inte om.

Vi ska också åka på utflykt idag, det är nästan sensation. Fast vi ska inte titta på några trädgårdar tyvärr, men vi ska titta på Joakim Nätterqvist när han rider Tourné i Götene och det ska bli himla skoj!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon