Victoria
Hej,

Jag har två sorters spireor planterade rakt i gräsmattan.

Anthony waterer har jag på vårvintern beskurit ca 10 cm ovan jordytan, men växten verkar inte vilka bli varken kompaktare eller högre. Den är som den är. Ca 30 cm hög och med kanske ett tiotal blommor på. Det står att den ska bli 80 cm? Dessa var nyplanterade när vi köpte huset så jag vet inte hur gamla de är. Men inte så värst i af.

Little princess planterade jag förra sensommaren och i våras frös de ner när snön kom i april. Den började om men är inte större en "bulle" som är ca 10 cm hög och kanske dubbelt så bred.

Hur bär jag mig eg åt med dessa. OM, jag klipper ner dem på till 10 cm på vårvintern,. Blir de inte högre än 20-30 cm. Hur blir de om jag låter dem stå och bara klipper av de torra blommorna. Blir de höga och glesa då?

RÅD!?

// Vesna

Bassam
De tycker om hård beskärning, om du gör hår beskärning de ska ge dig tacksam och de ska bli mycket fina.
H: Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon