Så här fin blev min squash i "pallkragen"- utan större ansträngning. God var den också, 1368 gram till trots. Hur stora kan de bli och fortfarande vara goda ? Någon som har erfarenhet?
[attachment=21775:gepduck.jpg]
CillaM
25-07-2008, 21:23
Finfin! I år odlar mamma o jag squash på höjden. Dvs., vi odlar i lådor ca 1.5 meter upp, vi lägger koskitpåsar i lådorna och odlar den nya sorten squash, självpollinerandem och har fått en hel del skörd redan. Mums
rosita
26-07-2008, 07:43
CITAT (ystadhelen @ 25-07-2008, 22:16)
Så här fin blev min squash i "pallkragen"- utan större ansträngning. God var den också, 1368 gram till trots. Hur stora kan de bli och fortfarande vara goda ? Någon som har erfarenhet?
[attachment=21775:gepduck.jpg]
Jag odlar visserligen inte i pallkrage, men brukar få squash som blir 1,5 - 2 kg och de är jättegoda. När de är så här lite större, kan man lagra dem ett par - tre månader.
ystadhelen
26-07-2008, 22:52
Ok. Tack! Den långa hållbarheten är också en del av squashens fördelar. Brukar ha mina i svalen och där är de fortfarande fräscha efter 2-3 veckor. Fast de brukar ätas upp innan dess. Mvh: Helen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.