Maja N
Är bara såååå trött crazy.gif på gamla kompisar som man umgås med "för gammal vänskaps skull" fast gemenskapen har försvunnit. Man känner att de sitter och bedömmer en hela kvällen och man måste ta ett stort andetag innan man kliver ur bilen när man kommit fram. Jag brukar försöka uppmuntra mig till att det blir nog roligt, men härom dan kännde jag att nu är nog toppen nådd!

Ex Vi var inbjudna på fest hos en kompis som jag varit nära vän med nästan hela livet. Vi är(snarare var) ett litet gäng som alltid hängde ihop. Fyra tjejer med respektive var ditbjudna som vanligt. VI fick ett kyligt välkommnande med ett -Hej, en kort synande blick som bedömmde mina kläder, frisyr och attityd (-Jaha är våran fest inte viktigare för henne än att hon kan komma klädd sådär!?) Sedan eskorterades våra medpassagerare varmt (med prat om bilfärden och berömmande om de nya skorna) upp till välkommstbordet där de serverades varsin välkomstdrink, medan vi blev obemärkt "kvarglömda" vid bilen. Vi följde efter följet upp till huset där vi tog varsitt glas medan den fjärde tjejen ger mig en degraderande blick innan hon tittar undan och fortsätter prata. Jag försökte inflika i diskussionen om skorna med att -jo de var fina och att jag har oxo skaffat nya skor... Ingen reaktion. Samtalet fortsätter som inget hänt. Min sambo tröttnar och säger högt och ljudligt -De SKITER i dina skor! ... Ingen reaktion. Samtalet fortsätter som inget hänt.
Kvällen fortsätter i samma anda, vi är som osynliga. När jag säger något blir jag antingen totalignorerad eller imotsagd och tillslut sitter jag mäst tyst. Tittar på det fantastiska skådespelet framför mig -mellan dessa människor som jag har tyckt är mina bästa vänner!
Tillslut tackar vi för oss. Går ut till bilen. Drar en lättnadens suck och slappnar av. Nu får vi åka hem!
Jag vet att när vi gått pratar de om oss, hur kunde hon ha de kläderna och de åker alltid hem så tidigt! Han såg ju inte ut att ha så roligt!
Jag försöker att inte ta åt mig av deras blickar och kyliga attityd och försöker visa dem att jag inte bryr mig,att mitt liv är viktigare och större än att deras sätt skulle påverka mig. Men jag blir sårad! Vi borde kunna umgås som vuxna människor och ha det trevigt när vi ses fast vi inte är som förr.

Varför är det så svårt att ta det där steget att tacka nej eller låta bli att bjuda igen? -I år kan vi väl hoppa över att bjuda hit XX och XX på grillning? Vi frågar ZZ istället om de vill komma?

Är det NÅGON som känner igen sig sad.gif eller är det bara jag som har svårt att säga nej???
dalkullan
hu vad hemskt !!!! VARFÖR i allsindar går ni på fest hos dessa människor om ni vet hur illa de uppför sig ???????? jag har iochförsig aldrig varit med om någor liknande, men skulle det hända mig på en fest så skulle jag artigt men bestämt svara NEJ TACK nästa gång en inbjudan kom. varför bjuder de er när de uppenbarligen inte gillar er?? man kan ju undra...det verkar vara ovanligt ouppfostrade och arroganta "vänner" du har; skippa dem, och umgås med de som är normala istället. jag är övertygad om att du har flera sådana vänner, eller hur?
sist men inte minst; det är inte dig det är fel på, det är dina "vänner", men det hoppas jag att du vet redan.
Myosotis
De verkar ju inte kloka. Jag skulle aldrig umgås med dem.
Eva-Helene
Nej du, strunta i dom du! Omge dig med människor som du mår bra av! Nästa gång du blir bjuden så svara bara: "Nej tack, vi är redan bjudna av några GODA vänner."
Ezereht
Bläh.. jag vet vad du menar. På en del fester passar man verkligen inte in, man bara står där och känner sig som en fån.. Men dom där verkar ju verkligen vara oartiga, inte bara "glidit isär i åsikter om livet". Hoppas du orkar stå på dig nästa gång och inte gå dit.
Monica M zon 4
Klart du kan tacka nej till såna fester. Jag hade aldrig umgåtts med folk jag inte har nåt gemensamt med och som är otrevliga. Livet är alldeles för kort för att slösas bort på såna "vänner".
Netha
Jamen varför i herrans namn åker ni dit???

Förstod av ditt inlägg att detta inte var första gången.
zaaritha
Jag vet hur det är. Träffade en tjej på Slöjdmässan--för två år se´n!
Vi var som "ler-o-långhalm" 69-72.
Nu ville hon inte ens prata m mej!
Det gjorde ont innuti!
Netha
CITAT (zaaritha @ 26-07-2008, 22:46) *
Jag vet hur det är. Träffade en tjej på Slöjdmässan--för två år se´n!
Vi var som "ler-o-långhalm" 69-72.
Nu ville hon inte ens prata m mej!
Det gjorde ont innuti!

1972 - 2006 = 34 år
Har ni haft kontakt under dessa år?

Om inte ....
Platinum
Falska vänner klara man sig bra utan, bryt upp!! Hellre få riktiga vänner än ett större antal ytliga.
zaaritha
-69---72!
Netha
CITAT (zaaritha @ 26-07-2008, 22:56) *
-69---72!

Jamen... om ni inte setts eller pratats vid under alla dessa år...
då kan man ju inte förvänta sig att det finns något kvar från barndoms - ungdomstidens gemenskap.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon