Full version: John Davis
Anki V
Jag måste bara få visa ”blomtoken” John Davis wub.gif

[attachment=21833:John1_Large_.jpg]
[attachment=21834:John2.jpg]
[attachment=21835:John3__Large_.jpg]

/Anki
*Ulrica*
ÅÅHHHH! wub.gif
Sån vill jag ha! Sån MÅSTE jag ha! Hur hög är din och hur gammal? Jag bor i zon 3-4, tror du jag skulle kunna ha den klättrande vid ett viltstängsel?
Anki V
Han går på tredje sommaren hos mig i zon 5 och är väl kanske 1,50-1,60.

Hos Kajsa i Västerås blir han visst betydligt högre. Jag gillar honom …..han är inte det minsta regnkänslig, han doftar lätt och han blommar hela vägen nerifrån och upp.

/Anki

Kajsa
Anki, så underbara bilder rose.gif blomtokig var ordet. Har satt 2 st nya i vår som klätterros vid nya uteplatsen, den har allt, så har jag blandat med blåa klematis. John Davis blir ca 2 m det är ingen jätteros.
Magdis
Oiiiiiiiiiii så fin, en sån har jag också fast den är pytteliten än. Jag planterade den i oktober förra året och grävde ner den nästan helt och hållet, den såg nästan död ut i våras men sen började det spira och nu har den faktiskt EN blomknopp på gång. Hoppas min blir lika fin som din om några år. smile.gif
ylvahi
[attachment=21890:rosorna_..._i_våras.jpg]

Jag satte två stycken vid altantrappan i våras. Dom är inte stora, men oj vad dom blommar.
renate
Här hos mig är JD en liten krypros men den har blommat fint i år.Nu tar han en paus,om han blommar om vet jag inte.Jag tror den står för nära bokhäcken.
AnnammA
Min JD köpte jag i höstas från Odla, och den har blommat med en del rosor, men är än så länge bara en liten planta. Det tar ju ett par säsonger för en ros att växa till sig, och tanken är att den skall få klänga i min "armeringsnätsspassage". Söt ros, tycker jag!
Eva 33c
Efter stor beslutsvånda valde jag John Davis som "stomme" i min nyanlagda rosenberså. De 11 plantorna som köptes från Rosenposten i våras är nu ca 50cm höga och blommar hur mycket som helst! ("Blomtok" är en passande beskrivning.) Så jag är riktigt nöjd med mitt val. Om den är 150cm om 2 år (som Ankis) kommer det ju att bli en berså ganska snabbt. smile.gif
AnnammA
CITAT (AnnammA @ 29-07-2008, 12:08) *
Min JD köpte jag i höstas från Odla, och den har blommat med en del rosor, men är än så länge bara en liten planta. Det tar ju ett par säsonger för en ros att växa till sig, och tanken är att den skall få klänga i min "armeringsnätsspassage". Söt ros, tycker jag!

Foto från första blomningen i somras.( Förtillfället väntar jag på återblomning.)

John D.JPG

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon