Gillan
Ja, vad tror ni, är det på tiden att toppa dem? Takhöjden i växthset är 3,20 m och de har passerat den höjden med råge rolleyes.gif

[attachment=21861:2008_07_...007_ODLA.JPG] [attachment=21862:2008_07_...008_ODLA.JPG]

Näää, jag skojar bara lite med er. Men saken är den att jag alltid trott att körsbärstomater varit lika med busktomater och har gått omkring och undrat vad det varit för "fel" på mina som "rännt iväg" så in i norden slap.gif . Hur det ligger till med den saken fick jag veta lite mer om härom dagen blush.gif giggle.gif

Det är alltså experiment från två olika körsbärstomater som jag inhandlat i matbutiken och de ser åtminstonde ut som de jag tog frön från och smakar lika gott.

edit: stavfel
Lady Hamilton
CITAT (Gillan @ 28-07-2008, 09:41) *
Ja, vad tror ni, är det på tiden att toppa dem? Takhöjden i växthset är 3,20 m och de har passerat den höjden med råge rolleyes.gif
....Näää, jag skojar bara lite med er....Det är alltså experiment från två olika körsbärstomater som jag inhandlat i matbutiken och de ser åtminstonde ut som de jag tog frön från och smar lika gott.

g.gif jag skulle gissa att du sått någon form av "regnskogs tomat", har ärligt talat aldrig sett så höga och fina tomatplantor tidigare laugh.gif wub.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Tomatplantor i kommersiella växthus blir lätt 10-15m på en säsong mina brukar bara bli 4-6m jag odlar med nedläggning av plantorna.

Jag odlar mest körsbärstomater, vi har vanliga stora tomater på jobbet (KRAV-odling).
Gillan
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 28-07-2008, 12:59) *
Tomatplantor i kommersiella växthus blir lätt 10-15m på en säsong mina brukar bara bli 4-6m jag odlar med nedläggning av plantorna.

Jag odlar mest körsbärstomater, vi har vanliga stora tomater på jobbet (KRAV-odling).

Jaha! Och jag som trodde jag var märkvärdig med mina nästan 4 m höga duh.gif laugh.gif . Det där med att du lägger dina ner har jag alltid tyckt intressant, men då skulle inte jag få in så mycket mer än tomater i mitt 15kvm hus. Fast jag kan ju alltid försöka få maken att utvidga sweatingbullets.gif

Tack Ladyn.........hmm regnskogstomat g.gif ............om inte annat så är det snart en regnskog där inne giggle.gif . Tror jag får börja baxa ut en del snart om jag ska ta mig in.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon