Kattis i Skåne
Mina tomatplantor i växthuset är nu 1,5 - 2 m höga och kraftiga. De har fullt med gröna tomater som börjar att mogna nu.

Men vissa börjar att få diffusa gula fläckar på bladen från bladnerven och utåt. På en del är det bara de nedersta bladen men på en del plantor går detta ganska högt upp på plantan.

Är detta ett tecken på att jag göder för lite? Eller bara ett ålderstecken på bladen?

Är det något jag måste göra för att plantorna ska må bra ochj orka driva fram alla tomater?

mvh Kattis
Bassam
Naturligtvis när växten ge blommor och sedan frukt , de använder mycket näring och ser ut bladen lite gul och trötta, men det är inte farligt, du kan borta gula bladen och ge växter lite näring som rik med N,
OBS: jag hoppas att det är inte virus skada, för att bestämma på den här sätt jag behöver mera informationen från din sida.
H: Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon