renate
I eftermiddag drog ett värmåskväder över oss.Regnet bara störtade ner.Regrännorna rann över,det kom mer än 30mm på en halvtimme.Jag tog några bilder,denna gången bakom stängda fönster.

[attachment=21899:2008_07_...__Large_.JPG]
[attachment=21900:2008_07_...__Large_.JPG]
[attachment=21901:2008_07_...__Large_.JPG]
Sussie F-Flower
Ja, jag måste då få säga att du har då verkligen lyckats att fånga regnet!!!

Brukar vara svårt att få regn att synas bra på bild, tycker jag.

Din trädgård ser både fantastisk och asiatisk ut! Väldigt vackert! wub.gif

(visst har du lagt in andra regnbilder tidigare...? Tycker att jag känner igen kullen...?)

Mvh / Sussie

Rihane
Jag instämmer i att du har en vacker trädgård.
Du har lyckats få regnet till att bli vackert...

Härliga bilder.
Krolliljan
Mörka moln flög snabbt förbi här ute vid kusten. De släppte tydligen inte regnet förrän lite längre in, som hos dig Renate.
Fina bilder tummenupp.gif
Christer i Falköping
Här hos mig blev det inte ens molnigt, men jag kunde höra muller långt, långt borta.
Christer.
skogstroll
vilken fin trädgård! smile.gif åååh önskar att det kunde komma lite regn här också men de glider bara förbi
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 29-07-2008, 07:30) *
vilken fin trädgård! smile.gif åååh önskar att det kunde komma lite regn här också men de glider bara förbi

Hallå där. Missade du vårt regnväder unsure.gif

[attachment=21904:001.JPG]
myy
CITAT (Chamomille @ 29-07-2008, 08:07) *
Hallå där. Missade du vårt regnväder unsure.gif

[attachment=21904:001.JPG]

Är ni grannar?
skogstroll
jaaa nästan grannar några kilometer ifrån smile.gif

det kom en skur i förrgår natt men annars har det inte kommit nåt här... måste vara väldigt lokalt... torrt som snus här usch
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 29-07-2008, 08:49) *
jaaa nästan grannar några kilometer ifrån smile.gif

det kom en skur i förrgår natt men annars har det inte kommit nåt här... måste vara väldigt lokalt... torrt som snus här usch

Det regnade en halv dag här... Fast det var nog ganska lokalt, men du borde nog ha fått lite där. Du kanske jobbade?

CITAT (myy @ 29-07-2008, 08:39) *
Är ni grannar?

I princip smile.gif
Gunilla T
Tjusiga bilder!

Inte för att jag gillar åska och störtregn men nog skulle det behövas. I förrgår dundrade åskan på alla håll och kanter men där vi bor var det ett stort blått hål i molntäcket. Inte en droppe fick vi och solen fortsätter att bränna.

JAG VILL HA REGN!
skogstroll
CITAT (Chamomille @ 29-07-2008, 09:07) *
Det regnade en halv dag här... Fast det var nog ganska lokalt, men du borde nog ha fått lite där. Du kanske jobbade?
I princip smile.gif

nej jag var hemma! men det kan vara väldigt stora skillnader här ute och lite längre inåt land smile.gif
CillaM
Det mullrade i stort sett hela dagen här i Lerum men det var ett tandlöst mullrande. Inget regn, ingen sänkning av tempen, bara 34 grader. Suktade efter regn igår. Satte faktiskt på luftkonditioneringen igår. Fina bilder Renate!
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 29-07-2008, 10:13) *
nej jag var hemma! men det kan vara väldigt stora skillnader här ute och lite längre inåt land smile.gif

Lustigt egentligen. Jag tror att det regnade i 5 timmar här. smile.gif
renate

Åskan och regnet rensade luften här igår.Idag är det soligt med lite moln"bara" 22,4°.Trädgården har inte tagit någon skada av regnet,allt är grönt och frodigt idag.Det lovas mer åska idag.Jag var ute i morse och rensade alla hängrännor så det inte rinner över,det satt en mossbit för hålet.Regmätaren var full så det måste har kommit mer än 30mm.Hoppas ni som har det torrt snart får lite regn.Bilden på liljan tog jag efter regnet.
[attachment=21909:2008_07_28_0696.JPG]
Myosotis
Fina bilder! Det är häftigt när det regnar så mycket. Här har det inte regnat alls de senaste dagarna. 30,9° igår.
skogstroll
CITAT (Chamomille @ 29-07-2008, 10:34) *
Lustigt egentligen. Jag tror att det regnade i 5 timmar här. smile.gif

då bor du väl på fel eller rätt ställe då. Mina växter hade vart glada smile.gif
Mollis
Näe, inte en droppe... satt och kollade regnmolnen idag, de kom norrifrån men orkade inte ut till oss i öster...jag tror jag ger upp trädgården för i år.
skogstroll
jaså du bor utåt skärgården? ja jag brukar se molnen inåt land men ofta orkar de inte hit, men så är det väl dåligt med vatten i skärgården har jag läst...
Mollis
ja jag bor i skärgårn, idag var det massor av mörka moln i sikte men det var som att dom bara skrattade åt mig och drog inåt land....suck...
skogstroll
samma här de såg lite hotfulla ut och sa hahahaa och drog vidare angry.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon