Ja nu är potatisen upptagna så även vitlöken och jag har några kvadratmetrar öppen jord.
Vad kan vara lämpligt att nu i dagarna så för slags grön- eller rotsaker?
mags100
29-07-2008, 21:20
Jag sådde lite Pac Choi och en annan asiatisk kålsort i veckan. Har ju inte sett resultatet än, men läst att de ska fungera bra att så nu på sensommaren då de tål att stå ute länge och inte går i blom lika lätt på hösten. Så hoppas att det ska bli bra. Dessutom är de ju jättegoda! :-)
Christoffer
30-07-2008, 14:47
Rädisor är ju aldrig fel
Odlarinna
30-07-2008, 21:08
Jag har stoppat ner ärtor där potatisen har växt.Tänkte bara gräva ner sen men jag är väl ute och cyklar ???
CITAT (Odlarinna @ 30-07-2008, 22:08)

Jag har stoppat ner ärtor där potatisen har växt.Tänkte bara gräva ner sen men jag är väl ute och cyklar ???
Rätt om Du vill tillföra jorden kväve. Alla baljväxter går bra.
Elisabeth-Västkustkolonisten
31-07-2008, 09:20
Alla asiatischa Grönsaker går bra nu. Även den svarta Rättikan (Münchner Bier) kan man så nu
Elisabeth
Åsa, mälardalen zon 2
31-07-2008, 11:18
Jag har sått asiatiska grönsaker och spenat + jag har testat med att stoppa ner lite majrovefrön också.
Nirak-Anna
03-08-2008, 09:34
Kan jag också odla nåt nu trots att det känns som att hösten är i antågande? Jag bor i zon V-VI, det kanske är för sent för mig...? Jag har mycket plats i ett stort grönsaksland (ja -stort i mina mått mätt, ca 4x4m) .
Tacksam för tips!
lotte.schioler
06-08-2008, 14:51
Rädisor, rucola, radicchio (dvs italiensk rödsallad, tror man brukar kalla den "rosésallad här) mangold, rättika, spenat, asiatiska bladgrönsaker.
Iallafall i södra Sverige.
Blev er vitlök lika fin som min i år? Mjåste vara värmen - de var stora som nävar, stora så'a!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.