ogräset
Mycke tack

Läste ditt tips om en jutesäck, mitt dammvatten var grumligt. Så jag lyckades till slut få tag på lite halm,och en jutesäck. Efter ett par dagar blev det lite bättre sen stod det stilla men i dag när jag tittade till fiskarna var vattnet klart. Det är ju helt underbart det enda som kostade var säcken. Tack än en gång.

Från Birgitta och de sju fiskarna thanks.gif
3.jpg
HelenJ
Tack för det - jag sa ju att det funkade! tummenupp.gif
Min säck ligger fortfarande i efter över en månad, och vattnet har inte blivit minsta lilla grumligt än...
Det enda den inte klarar att hålla borta är trådalger, men man kan ju inte få allt wink.gif

Vad kul att det funkade för dig också - och vilken fin damm du har!
ogräset
Hejsan

Jag hade trådalger för två år sedan och då köpte jag ett medel som innehöll det samma som halm fast i flytande form. Det fungerade, trådalgerna försvann men det var dyrt. Kanske säcken med halm tar lite längre tid för det är inte så konsentrerat? det är bara att hoppas. Hoppas att fåglarna inte tar mina fiskar nu när vattnet är klart.

MVH Birgitta smiley_small_hug.gif
4.jpg

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon