Nu har Frühlingsduft bestämt sig för att blommar,inte överdådigt men några blommor blir det.Tyvärr åt rådjuren upp en del knoppar på de lägre grenarna.Nr 1 fotadejag igår inna ovädret förstörde den ena blomman.Inte så bra bilder,nr1 i full solsken,nr2 i regn.
[attachment=21927:2008_07_...__Large_.JPG]
[attachment=21928:2008_07_...__Large_.JPG]
Kan det bero på att den har latenta remonterande anlag?
/S
Det sägs att den återblommar senare på sommaren och det har min alltid gjort.Men min blommar inte på våren,det beror på att jag får klipper ner en massa grenar.Den blommar ja på fjolårsgrenar.Jag har många gånger tänkt att gräver upp och slänger den.Och vips........så kommer knopparna.
[attachment=21958:2008_07_30_0709.JPG]
Dum fråga kanske, men varför klipper du ner den så häftigt på våren?
/S
Min Fruhlingsduft planterades för 2 år sedan. I år hade jag 200 blommor på dom. Har inte beskurit något men nästa vår kommer jag ta bort grenar som ligger efter marken.
är föresten 3 buskar planterade i en trekant.
CITAT (Stiffe @ 31-07-2008, 22:23)

Dum fråga kanske, men varför klipper du ner den så häftigt på våren?
/S
Grenerna hade fått frost när kylan kom i mars,sedan hade de torkat in så det var tyvärr inget att väljer på.Busken hade klarat vintern jättebra och jag trodde att jag slipper klippa den.Det är ja ingen överdådig blomning nu men några knoppar finns.
Färgerna är underbara ! Planterat en i vår och får vänta på blommor till nästa år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.