Kickan82
Jag håller på och gräver fram en ny rabatt längs med en husvägg där det fanns några gamla kantstenar längs med husväggen... jag tog bort dessa nu och då jag i den nya rabatten vill ha ljusa vita kantstenar som markerar rabatten undrar jag om man kan måla/Spraya de stenar som finns istället för att köpa nya stenar??? Stenarna nu är ganska mörka.... lite asfaltfärgade men ändå inte så ljusa...

någon som vet????
Ezereht
Man kan måla på sten vet jag, men hur snyggt det blir vette sjutton.
Heda
Det går bra att måla på stenar. Själv målar jag fjärilar och trollsländor och sån´t...sen tar jag ett rejält lager med klarlack...några har legat ute flera vintrar och ser ut som nya...

Om du använder utomhusfärg behöver du nog inte klarlacka. Men det blir nog finare med ljusgrått än med vitt....

//Heda
Kjellepelle
Hej, det ska nog vara silikatfärg till det. Den binder kemiskt till stenen.
Kickan82
CITAT (Heda @ 31-07-2008, 11:40) *
Det går bra att måla på stenar. Själv målar jag fjärilar och trollsländor och sån´t...sen tar jag ett rejält lager med klarlack...några har legat ute flera vintrar och ser ut som nya...

Om du använder utomhusfärg behöver du nog inte klarlacka. Men det blir nog finare med ljusgrått än med vitt....

//Heda

Jo jag menar egentligen ljusgrått då vi har de på några gångar vi har.. självklart vill jag att de ska matcha...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon