Helen i Piteå Zon 5
Är det någon som ska till Nordvik på lördag? Jag och några trädgårdskompisar far i morgonbitti yes.gif Vi har tänkt sälja lite plantor men vi kommer väl att köpa mest biggrin.gif ...Hoppas vi ses!
Lady Hamilton
Ja, jag och min kompis var på Nordvik yes.gif Kul att träffas Helen tummenupp.gif Och Överbölingen och hans trevliga fru var också där kompiskram.gif
Och jag kan meddela att mina "nyinköp" är planterade och på plats
(kompisen min..... nja hon gräver nog fortfarande angel_not.gif Tänkte kanske åka ut till henne till helgen och kolla så hon inte fastnat i någon 'planterings grop' och behöver hjälp giggle.gif )
Anki V
Jo då.....kompisen har kravlat sig upp ur gropen och hann till och med till jobbet i tid i morse. I bilen hem från Nordvik slog ”ångesten” till. Var sjutton ska jag ha allt? Vad man måste lägga till är att min kamrat hade en jätte rugge med trollius med sig till mig samt två små "monster" till stenpartiet. Tack Ladyn

För min del blev det från Nordvik: två irisar, två bräckor, en daggranunkel, två lite speciella stjärnflockor med extra stora blommor, en pion som enl. min kompis var rena fyndet, två aconitum från Kina eller om det var Japan och en klippstånds.
[attachment=22208:stånds__Large_.jpg]

Att klippståndsen ska ha det mycket fuktigt glömde säljaren att upplysa mig om…..vanlig trädgårdsjord svarade han på min fråga g.gif .

Jag säger som Ladyn…… Kul att träffas Helen, och Överbölingen och hans trevliga fru.

/Anki

/Anki
Sussie F-Flower
Vad trevligt att Ni hade det bra, alla Ni som var dit!!! Och vackert väder hade ni också!

Jag hade tänkt åka till Nordvik men kom hem så sent från Värmland på fredagskvällen/natten att jag bara inte förmådde mig på lördagmorgon...
Tyckte inte att det var någon mening att komma kl 14.00.
Ganska typiskt egentligen när det nästan var på "hemmaplan" för en gångs skull...

Jag såg lite fina bilder som Helén (?) tagit. Vart tog dom vägen?
Kan det ha varit igår när jag kollade på AoT, när Odla inte funkade.... som jag såg bilderna?
Lady Hamilton
CITAT (Anki V @ 04-08-2008, 19:18) *
........två lite speciella stjärnflockor med extra stora blommor../Anki

Även jag köpte en och eftersom jag har ett blommande exemplar sleep.gif så kan jag visa bild
(När Anki såg Stjärnflockorna och sa "-Vad fina! Jag tror jag tar 2st", berättade säljaren att hon endast hade 3st kvar och då sa jag snabbt "-Då skall jag OCKSÅ HA!" devil.gif ....och 'röck' snabbt åt mig det vackraste exemplaret.... giggle.gif )

[attachment=22216:DSCN0972_kopiera.jpg][attachment=22217:DSCN0974_kopiera.jpg]
Helen i Piteå Zon 5
Vilken trevlig dag! Superkul att träffa er alla under dagen. yes.gif Massor med inköp blev det för mig med, bla. Sorbus fern leaf, Sorbus sargentiana, 2 vita Lunddockor, Juglans manchurica, Dagliljan 'Hot Chocolate', Berberis 'Lindhults Gold', Berberis 'Helmund Pillax', Anemone trifolia, Meconopsis latifolia, Meconopsis pratti, Clintonia borealis, Disporum variegata, Malus baccata Streak', Hosta 'Albopicta' och många, många fler växter. Vi var 3 i bilen, alla hade handlat så mycket att det inte fanns plats med alla våra 'fynd', men vi hade tur att få skicka hem några påsar med min granne. På vägen hem var vi och såg på en superfin trädgård i Umeå vilket gav oss alla 3 nya ideér och massor av inspiration så idag har jag jobbat biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon