Full version: PUMPOR I PALLKRAGE
SkaparStugan2
Provade att sätta några jättepumpa plantor i mina pallkragar,trodde väl inte så mycket på dom men dom har växt till sig riktigt bra. Ska bli kul och se hur stora dom kan bli!
Åsa, mälardalen zon 2
Om du vill ha stora frukter måste du ge massor av gödning nu + klipp inte i växten, det ser ut som en hel del blad och dyl är borta, det krävs ganska stort bladverk för att samla in energi till att skapa stora frukter.
SkaparStugan2
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 01-08-2008, 10:20) *
Om du vill ha stora frukter måste du ge massor av gödning nu + klipp inte i växten, det ser ut som en hel del blad och dyl är borta, det krävs ganska stort bladverk för att samla in energi till att skapa stora frukter.

Tack för tipset! Jag ska följa ditt råd tummenupp.gif
Jag tänkte tvärtom, om jag kapar ner bladen så går det mer kraft till själva pumpan. slap.gif
SkaparStugan2
Lite större för varje dag! Var och tittade till pumpan idag, gav den näring och vatten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon