Ingrid Zon3
Den här slingeväxten har jag. Blommar inte, men det kan ju bero på att jag inte gett den nåt att klättra på. Jag tycker att den vagt påminner om kaprifol. Har inte koll på hur långa rankor det blir men minst 2 meter iaf.

Känner nån igen den?

[attachment=22021:slinger.JPG]
sinner
ung kaprifolslinga är det... vilken sort vet jag dock inte..
Ingrid Zon3
Härligt, vad snabbt det gick! Ja då kanske den ska få några pinnar att klättra i så får vi se om den tänker blomma nån gång smile.gif
sinner
ja testa... men de kan dröjja ganska länge efter vad jag har fattat... gick loss på min förra våren, och den vill inte blomma ännu..
Berith
En sån slingrar utanför våran tomt, på andra sidan en stenmur. Fick se den häromdan och tanken på kaprifol dök upp men tyckte det var konstigt om den växte "vild" i skogen... Kanske att det fastnat nåt frö där från den som jag har i trädgården (många meter bort)? Planterade ett skott för flera år sen och den blommade första gången i fjol, men frön kanske tar längre tid på sej än så att bilda rankor?

Nu måste jag ju helt enkelt rädda över den till min sida om stenmuren. yes.gif
Azur
Ni kan väl mycket väl tänkas ha vildkaprifol i Skaraborg.
Berith
Spännande, för jag trodde nog att vildkaprifolen bara växte vid havet. Har inte grävt upp den än, får nog vänta tills jag vet var jag vill ha den först.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon