|
dalkullan
01-08-2008, 13:35
hjälp !! idag kom ett utskick från en bokklubb (har redan glömt vilken...). jag öppnade brevet, kollade igenom, slängde allt utom denna grej som jag inte kommer på vad det är... inga upplysningar i brevet heller... att det har någonting att göra med böcker ligger ju nära till hands...bokmärke ?? får inte till det... kan någon hjälpa mig ??
Det är en apelsinskalare, sätt in fingret i hålet, för taggen från överdelen av apelsinen och ner så blir det lättare att få bort skalet i klyftbitar
Det blir underbart lätt att skala apelsiner med denna  Tror inte det finns någon bättre manicka för denna uppgift?
dalkullan
01-08-2008, 13:50
ååååååh... är det en sån... jag har ju nån variant på en sån sen tidigare, men den ser nog lite annorlunda ut... jaja, och jag som trodde att det hade någonting med böcker att göra... ack vad man kan bedra sig !! tack så mycket för hjälpen !!!
Självklart har det med böcker att göra. Det är ju kutym att man både skalar och äter apelsiner när man läser böcker. Frukten är ju som gjord för det
Chamomille
01-08-2008, 17:32
CITAT (dalkullan @ 01-08-2008, 14:35)  hjälp !! idag kom ett utskick från en bokklubb (har redan glömt vilken...). jag öppnade brevet, kollade igenom, slängde allt utom denna grej som jag inte kommer på vad det är... inga upplysningar i brevet heller... att det har någonting att göra med böcker ligger ju nära till hands...bokmärke ?? får inte till det... kan någon hjälpa mig ?? Jag fick en likadan och sambon och jag undrade vad fasiken det vad  edit: stavfel
Jag fick också en, maken såg direkt att det var en sån så jag hann inte ens börja fundera... jag tror att dom gör så för att folk ska snacka om det, det blir ju lite gratis reklam.....
Fågelvägen
01-08-2008, 17:44
 Vad bra att ni löste gåtan åt oss! Vi fick också en sån, från Bonniers bokklubb, gjorde precis som dalkullan, slängde allt utom den mystiska manicken. Tänkte att man kanske ska öppna bokpaketen med den. Nähä, inte det. Bonniers tycks anse att deras böcker är så värdelösa så man ska spilla apelsinsaft på dem. Ska prova när det blir apelsindags.
 Vad jag kännde igen mig i ditt bryderi! Jag fick en sån där i ett bokklubbserbjudande igår. De gånger man fått pennor eller suddgummin har det ju inte varit några problem - men när de skickat ut "skraplotts-skrapare" och "apelsinskals-skärare" har varken min eller makens fantasi räckt till - då frågar jag Jejja, hon brukar ha full koll på såna där mysko grunkor... Himla onödig grej det där egentligen, jag brukar använda fruktkniv när jag skalar apelsin - det är väl sånt de är till för...
Krolliljan
01-08-2008, 17:48
Jag sparade också min. Kunde inte lista ut vad det var. Vilken fin present till maken.
 vilken tur att odla finns. Mamma hade fått en också och frågade mig vad det var. Ska väl tillägga att jag inte hade en aning. Får genast gå och ringa mamma
Jag hade en klasskamrat som aldig gick någonstans utan sin citrusskalare. Hon åt apelsinerer varje dag..
Den här har jag haft i många år (köpt på dåvarande OBS ... numera Coop) ... äter själv inte citrusfrukter men det gör övriga familjen .. flitigt använd är den.
Nu var jag ju tvungen att öppna kuvertet jag fått från bokklubben och minsann, låg det inte en citrusskalare i det! Hade jag inte läst detta hade jag grubblat ihjäl mig på vad det var för nåt!
*Stintan*
02-08-2008, 08:59
Oj sån har jag haft i massor av år, fungerar jättebra.
CITAT (Magdis @ 01-08-2008, 22:45)  Nu var jag ju tvungen att öppna kuvertet jag fått från bokklubben och minsann, låg det inte en citrusskalare i det! Hade jag inte läst detta hade jag grubblat ihjäl mig på vad det var för nåt!  Samma här, jag stod och glodde på min och undrade vad i hela friden ska jag med denna till?  Så det slutade med att jag kastade den. Om det ändå hade varit en bra penna. Pius
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|