blueberry
Hej! Köpte ett växthus i våras och njuter av att se hur allt växer smile.gif Har dock några problem... Har en planta med slanggurka som gett 3 stora och goda gurkor, den har haft bra början till flera gurkor men nu har de plötsligt skrumpnat ihop och blivit alldeles gula. Jag har vattnat dem relativt jämnt, och eftersom dom andra gurkorna blev helt bra så antar ja att problemet inte ligger där. Har inte gödslat dem så mycket så kan det vara orsaken? Lade rosgödsel på allt som fanns i växthuset idag så får se nu då om det hjälper...

Ett annat problem i mitt växthus är dessa eviga myror ( kommit från en säck med kogödsel) sad.gif nån som har nån ekologisk och effektiv bot ?

tack på förhand!:)
rosita
Är plantorna gröna och frodiga? Kan de ha fått spinn? Eller har myrorna byggt bo i krukan?
pumpa1
Jag tror plantan behöver vila sig lite. Den spontanaborterar sina gurkor då den ej orkar med just nu. Det kommer säkert nya fina gurkor om ett tag. Ge lite näring(gödsel) under tiden.
blueberry
CITAT (rosita @ 02-08-2008, 00:24) *
Är plantorna gröna och frodiga? Kan de ha fått spinn? Eller har myrorna byggt bo i krukan?

Jo, mina plantor är nog frodiga och fina. Märkte idag att myror helt invaderat växthuset, så blir att köp myrgift i morn :/
Har min gurka direkt i jordbädd så de kan inte ha byggt bo i kruka.

Kommit fram till att gurkan antagligen vilade ett tag, nu är det nya friska gurkor på kommande , hoppas bara dom hinner innan kölden smile.gif

Tack för att ni tog er tid och svarade! thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon