Pia L
Jag var ute och rensade bort lite "ogräs" under mina Hostor och fick då en känsla av att ha varit lite för snabb i vändningarna.
Mina hostor har vuxit ganska vilt intill ett staket förut tillsammans med andra växter, bl.a. sibiriska vallmon som jag inte hittade några alls av då jag grävde upp min tomt för att flytta alla perenner.
Nu skulle jag rensa UNDER hostorna och tar bort en massa "ogräs" som jag började känna att dom bara växer just där, ingen annanstans i rabatterna.
Foto kan jag kanske lägga in senare men beskrivningen är:
Ganska fasta blad i rosett, bladet delar sig ganska långt ner och bildar som en längre tunga utmed bladet.
Har någon en bild av en ung sibirisk vallmoplanta?
Pia L
Jag lyfter den här tråden och lägger till en bild på vad jag hoppas är ogräs.....kanske någon vet VAD det är för ogräs också.

ogräs eller.JPG

Kanske någon kan säga om detta är Kvanne också?

Kvanne kanske.JPG

mimmi 1
är inte det där vad vi kallar harsyra?? alltså ogräs... tugga lite försiktigt på ett blad, och känn efter om det känns lite syrligt liksom... är det beskt som allt annat i bladväg, så spotta o fräs... *L* men harsyra, eller en del säger svinsyra, är inte giftig... kan blomma med en avlång mörkröd blomstängel.... hoppas att jag har rätt??

den andra är nog en kvanne... är rätt säker.. (fjällkvanne)
mimmi 1
sibirisk vallmo är det iallafall inte...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon