Full version: Snittblommor
evarina
Är det någon som vet några snittblommor som är köldtåliga? Det ska vara till en brudbukett i januari och jag vill kunna föreslå floristen något jag vill ha i god tid så hon hinner fixa fram blommorna om det är någon mer speciellt.
Idéer någon?
Nina H
Så vackert med vinterbröllop!
Jag tycker julrosor är enormt vackra. De måste väl tåla kyla? Det finns både vita och rosa, tror jag.
En skicklig florist borde kunna lägga dem "i lager" så att några ser lite längre ut, de har ju rätt korta stjälkar. Så grönt runtomkring, (det finns andra vintergröna kvistar än tall och gran), och så lite långa, gröna strån.
Du tänker väl inte vara utomhus så länge, många blommor klarar sig säkert någon minut. Om ni skall gå en bit så stoppa in buketten under kappan eller vad du skall ha på.
Annars kan vanliga rosor vara rätt tåliga, det är kanske ingen katastrof om de fryser lite, sedan kan du hänga upp dem på tork och spara buketten, det är kul.
estet
odla.nu

Julros på ett vinterbröllop är ett utmärkt förslag! smile.gif
evarina
Tack, vilken bra idé. Det blir det nog.
/Eva
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon