CITAT (Misty @ 04-08-2008, 18:33)

Jag ville testa Easy Plant tidigare i somras, men det skulle bli ett bittert minne. Jag fick både döda och halvdöda växter. När jag ringer och mailar i flera veckor , flera gånger om dagen utan att få svar, skickar jag ett fax från min mans jobb (polisens fax....ursäkta alla skattebetalare)
Då kom det svar på mailen att de kunde ersätta mig med halva portokostnaden, alltså 45:-
Men jag ville ha ersättning för de döda och halvdöda. Nej, jag fick inte skicka tillbaka alltihop. Jag fick påminnelse (+50:-)
Jag kontaktade konsumentverket och de sa att jag fick kontakta en konsumentrådgivare i min kommun. Och hon
sa att jag skulle bestrida fakturan. MEN DET VAR JU DET JAG GJORDE!!!!
Eftersom jag inte ville hamna hos fogden, betalade jag ialla fall.
Summan av kardemumman: HANDLA ALDRIG AV EASY PLANT / ROSENLUST!!!! Hur lockande det än kan vara!!
jag gjorde som du ''testade'' för jag va så nyfiken om dom verkligen är så dåliga ,, visst är dom .
köpte gunnera,två rosor,en orkidee . Gunneran var en torr rotbit som senare ruttnade . orkidee var en första år frösådd en liten knöl på 2-3mm med 1-2blad som var ca 1-2mm stora för ett SVINDYRT pris . Rosorna var doppade i ympvax så där var många knoppar som hade dött men efter att tvättat bort all vax så lever åtminstone rosorna och är fulla med knopp . med tanke på att dom tar duktigt betalt så trodde man att det skulle va nåt . jag köpte jord och rosor kan man säga . så knölar,plantor är skit men rosor,buskar om man har tur kan va bra plantor med hyfsad bra storlek (med tur). aldrig mer att jag handlar där