Full version: Pytteliten vallmo
tepa
Hej

För två och en halv vecka sen, när grannen rensade i trädgården, fick jag bl.a några ettåriga vallmo, som hon inte trodde skulle bli nåt. Optimisten Tepa sa visst blir det. Planterade dessa i ett land hemma och vattnade rejält. Endel knoppar slog ut och blommade. Är ute efter fröna i dessa ettåriga vallmo, så jag får såna nästa år. Titta vilken liten vallmo det har blivit redan efter två och en halv vecka !!

Hälsn Tepa
Boxer
Plutte! wub.gif giggle.gif
Boxer
Puttar upp denna, så att ni andra inte missar världens minsta vallmo med knopp! wub.gif
tepa
Tack, Boxer, hade nästan glömt min pluttevallmo, inte kollat på några dagar hur mycket den vuxit.

Hälsn Tepa
tepa
Hej igen Boxer

Börjar misstänka att flertalet av Sveriges trädgårdsfantaster faktiskt nonchalerar världens minsta Vallmo med Knopp !! Den har faktiskt inte vuxit nämnvärt de senaste dagarna. Men ska världens minsta Vallmo med Knopp till att blomma, så ska jag fota den och visa er. ...om nu nån iss bry sig....

Hälsn Tepa
tepa
Nej, Boxer, vi kan väl du och jag pma om detta vidare, ingen verkar ju vilja undras , och, hur säger man nu på svenska, ihmetellä, visstaja, förvånas över världens minsta lilla lilleputt Vallmo. Kanske det är en sak som finns i allas liv lite nu och då ? Tydligen, eftersom ingen reagerar värst mycket....Äsch, so what......

Terveisin Tepa
Boxer
CITAT (tepa @ 09-08-2008, 16:36) *
Den har faktiskt inte vuxit nämnvärt de senaste dagarna. Men ska världens minsta Vallmo med Knopp till att blomma, så ska jag fota den och visa er. ...om nu nån iss bry sig....

Hälsn Tepa

giggle.gif
Kan du inte lägga en tändsticka bredvid som jämförelse.

Väntar med spänning smile.gif yes.gif
Susanne i Linköping
Jättesöt! Att vallmo kan bära sig åt så. Och jag som struntade i att så vallmo bara för att vi hunnit in i juli när jag kom att tänka på det, det hade kanske hunnit bli något.

Hoppas vi får se den blomma!
Alpiner i Halmstad
De ettåriga vallmona självsår sig under juli till jul. Vi har 4 olika alpina papaver, som poppar omkring i trädgården, de sköter sig helt själva. Klicka ner några bilder. http://www.alpiner.se/Perenner%20N-R.4.html
mimmi 1
hur går det Tepa?? har din lilleputt vallmo slagit ut??
joulanta
Klart jag vill se din pyttelilla vallmo. Hur ser "mamman" ut till din lilla planta???
Vallmo är en himla fin blomma
tepa
Hej

Moderplantan är den första bilden överst här i tråden. Såhär ser den lilla ut nu.

Hälsn Tepa
Boxer
Jösses! wub.gif bravo.gif giggle.gif tummenupp.gif smiley_small_hug.gif Hur söt får man vara!!!
stennie
CITAT (tepa @ 10-08-2008, 15:57) *
Hej

Moderplantan är den första bilden överst här i tråden. Såhär ser den lilla ut nu.

Hälsn Tepa

Jösses!!!!! Det är ett under att du ens har fått syn på den !!!!
hogsatra
Så liten och söt får ni några fröer skulle jag gärna villja köpa några:)
tepa
Hej

Kollade lilla vallmon i morse. Den har nog inte vuxit alls. Knoppen ser inte heller ut att vilja öppna sig, trots regn och sol. Jag vet inte ens vad det är för sorts vallmo. Inte tänkt på att fråga, blomma syns överst i tråden på moderplantan. Den är ju ettårig. Vet inte hur man tar frön och när dom är mogna ?

Hälsn Tepa
Platinum
Så liten och söt wub.gif

Stor som en tändsticka bara giggle.gif
tepa
Hej !

Måste tyvärr meddela er att det inte blev någon riktig blomning på min pyttevallmo. Den skulle just till att slå ut. Och så kom störtregnet. Efter det låg kronbladen på marken. Tyvärr.

Hälsn Tepa
Myosotis
Nej vad söt!! Hade missat denna tråden. Synd att regnet slog sönder blomman.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon