Full version: Gulnande "smågurkor"
lutt63
Hej! Är det någon som kan ge mig tips på vad jag gör för fel med mina slanggurkor? Odlar dessa i växthus sedan flertal år, men anser mig ändå vara grön... laugh.gif När mina gurkor blommat, bildat liten gurka och sedan ska sätta fart med växandet är det mer än hälften som gulnar och slutligen skrumpnar ihop. Tycker att jag gödslar, vattnar och pysslar om dem. Några tips?
Österfärneboodlaren
Hej!
Det är lika för mig, har råkat ut för det under flera års odlande av minislanggurkor. Jag sätter det i samband med temperaturen. Efter, och under, en intensiv värmeperiod kommer fenomenet hos mig. I år var det tre veckor med mycket höga temperaturer i växthuset trots så stor ventilation som möjligt. I samband med det kom de skrumpna gurkämnena. Nu när det varit regn i flera veckor har den börjat sätta frukt igen. Min gissning är alltså för mycket värme.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon