|
Platinum
06-08-2008, 04:44
Problem att ladda sidan visst med min vanliga webbläsare ja visst. Men när jag testar via Mozilla går det problemfritt.
Felicia
06-08-2008, 07:40
Nix, jag får det inte att funka heller. Har bara Explorer.
Myosotis
06-08-2008, 08:17
funkar så där. Nu gick det att skriva igen, men förut blinkade det bara och hade sig, precis som häromdagen.
skogstroll
06-08-2008, 08:31
ja det är hemskt, man får saker gjort i trädgården
*Stintan*
06-08-2008, 09:01
Ja det är nog någon som inte gillar att vi sitter här och babblar så mycket som vill bråka med oss, men nu verkar det fungera igen.
Myosotis
30-08-2008, 21:17
Lite skumt i kväll. Bl.a. står ju Ordassocieringstråden som „senaste nytt“ fast den är gammal... Väldigt tomt är det också, undrar om det är fler som har problem?
Aqvakul
30-08-2008, 21:24
Har haft det väldigt trögt ikväll!
Sussie F-Flower
30-08-2008, 21:41
Jag tror att vi "läser" odla på olika sätt.... Pia L som var hos mig häromdagen, visade hur hon "läste" på odla... Jag visste inte att man kunde göra så... Jag märker inget fel ef.s jag hela tiden går in på "nya inlägg", medan ni andra som "läser" på andra sätt, verkar märka alla förändringar som sker succesivt... Ingenting konstigt hos mig alltså... vad jag vet i alla fall... (tjohoo)
CITAT (Aqvakul @ 30-08-2008, 22:24)  Har haft det väldigt trögt ikväll! Om jag hade fått säga att allt fungerade supersnabbt och till 100% hos mig ... då hade jag berättat det för er. Men ....
Lady Hamilton
30-08-2008, 22:09
Även för mig fungerar det som vanligt
Och att det finns en tråd som är till för att administrationen ska få reda på hur det är för oss alla, det är inte ett dugg intressant efter vad jag förstår  ........................... ( jag skulle inte vilja vara administration här i fall, det är då ett som är säkert.........hundra trådar i stället för en som alla kan samsas under  ( men det var väl fel person som startade den tråden  ) ) http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=76279
CITAT (Gillan @ 31-08-2008, 02:06)  Och att det finns en tråd som är till för att administrationen ska få reda på hur det är för oss alla, det är inte ett dugg intressant efter vad jag förstår  ........................... ( jag skulle inte vilja vara administration här i fall, det är då ett som är säkert.........hundra trådar i stället för en som alla kan samsas under  ( men det var väl fel person som startade den tråden  ) ) http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=76279Gråt inte!!  Förstår din frustration över att kämpa i motvind och uppförsbacke.  Var inte här igår kväll när det körde ihop sej för några men inte för alla, och det konstiga är ju just det. Att det går trögt för vissa men för andra under precis samma tid går det som smort. Till och med när hela forumet bevisligen gått på knäna, och Ingemar förklarat exakt vad som strulat, så har det inte drabbat alla. Vad sjutton är fel??
CITAT (Berith @ 31-08-2008, 07:14)  Gråt inte!!  Förstår din frustration över att kämpa i motvind och uppförsbacke. Vad sjutton är fel??  Tack Berith  !....................Och vad som är fel??........... Det vet e sjutton!!!!!!........och antagligen ingen annan heller eftersom det verkar .................blir bara så trött
Lilla Birka
31-08-2008, 16:27
Vad är det reklam alla talar om? Jag har ingen blinkande reklam, varken över eller vid sidan om. Jag fick tipset av någon här på Odla hur man skulle göra, nu har jag tyvärr gömt bort en del av det. Men reklamen till höger får man bort genom att ändra till 1280 pixlar längst ner till vänster. Det händer någon enstaka gång att det går trögt, men väldigt sällan. Att jag numera drar mig för att logga in på Odla har med andra saker att göra......
Myosotis
01-09-2008, 03:43
CITAT (Gillan @ 31-08-2008, 02:06)  Och att det finns en tråd som är till för att administrationen ska få reda på hur det är för oss alla, det är inte ett dugg intressant efter vad jag förstår  ........................... ( jag skulle inte vilja vara administration här i fall, det är då ett som är säkert.........hundra trådar i stället för en som alla kan samsas under  ( men det var väl fel person som startade den tråden  ) ) http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=76279Sorry. Det var jag som drog upp den här tråden igen, och det var ett medvetet val eftersom det inte handlade om den "vanliga" trögheten (som i och för sig också finns där) utan om andra konstiga saker som jag inte tyckte hade i din tråd att göra.
CITAT (Myosotis @ 01-09-2008, 04:43)  Sorry. Det var jag som drog upp den här tråden igen, och det var ett medvetet val eftersom det inte handlade om den "vanliga" trögheten (som i och för sig också finns där) utan om andra konstiga saker som jag inte tyckte hade i din tråd att göra. Det är lugnt, jag förstår
CITAT (Myosotis @ 01-09-2008, 04:43)  ---andra konstiga saker--- Det jag har märkt är att om nån röstar i min testtråd om omröstningar så hamnar den tiden i mitt inlägg = det sist skrivna. Men bara utanför tråden, om ni förstår hur jag menar. Öppnar man tråden har mitt inlägg rätt tid. Nån som förstår hur jag menar?
CITAT (Berith @ 01-09-2008, 06:23)  Det jag har märkt är att om nån röstar i min testtråd om omröstningar så hamnar den tiden i mitt inlägg = det sist skrivna. Men bara utanför tråden, om ni förstår hur jag menar. Öppnar man tråden har mitt inlägg rätt tid. Nån som förstår hur jag menar?  Ahaaa, så det är därför du dyker upp i ett kör utan att säga nåt  .................och jaaa, hör och häpna, jag förstår precis vad du menar
CITAT (Gillan @ 01-09-2008, 08:06)  Ahaaa, så det är därför du dyker upp i ett kör utan att säga nåt  .................och jaaa, hör och häpna, jag förstår precis vad du menar 
Jag följde just nu rådet att ändra till 1280 pixlar (vä längst ner på sidan) och det snabbade upp det.  Men Odla funkar bara i Firefox, i Explorer är det fortfarande segt.
Sedan jag uppgraderade till IE7 (tror det heter så) ser min sida ut så här ... inga blinkande reklamer.
CITAT (Berith @ 31-08-2008, 07:14)  Gråt inte!!  Förstår din frustration över att kämpa i motvind och uppförsbacke.  Var inte här igår kväll när det körde ihop sej för några men inte för alla, och det konstiga är ju just det. Att det går trögt för vissa men för andra under precis samma tid går det som smort. Till och med när hela forumet bevisligen gått på knäna, och Ingemar förklarat exakt vad som strulat, så har det inte drabbat alla. Vad sjutton är fel??  Vet att det är mig du avser ... men ... då ska du veta att jag ibland inte är in på forumet på en hel vecka och ibland bara några dagars uppehåll. Just därför så kan jag ju inte veta vad som drabbar andra anv.
*Stintan*
02-09-2008, 22:45
Netha har du testat att ändra pixlarna till 1280 längst ner till vänster på sidan. Kanske får du då bort den breda högermarginalen oxå. Jag tycker det ser jobbigt ut att ha forumdelen så smal som på din bild men du kanske vill ha det så. Det var bara en tanke som slog mig då jag såg din bild.
CITAT (*Stintan* @ 02-09-2008, 23:45)  Netha har du testat att ändra pixlarna till 1280 längst ner till vänster på sidan. Kanske får du då bort den breda högermarginalen oxå. Jag tycker det ser jobbigt ut att ha forumdelen så smal som på din bild men du kanske vill ha det så. Det var bara en tanke som slog mig då jag såg din bild.  Jo jag har testat 1280, men det blev jobbigare att läsa eftersom jag har stor text på skärmen.. jag ser öht inte reklamen till höger och har aldrig någonsin klickat på någon av dem. För mig känns det bäst att ha en samlad text på inte så stor yta.
CITAT (Netha @ 02-09-2008, 22:30)  Vet att det är mig du avser ... men ... då ska du veta att jag ibland inte är in på forumet på en hel vecka och ibland bara några dagars uppehåll. Just därför så kan jag ju inte veta vad som drabbar andra anv. Så egentligen är det helt åt skogen att svara att det går som tåget när andra beklagar sej över att dom inte kan göra nånting för att det segar så? Äntligen!! trillade det kanske ner nåt.
CITAT (Berith @ 04-09-2008, 06:03)  Äntligen!! trillade det kanske ner nåt.  Skönt att du äntligen förstod att inte alla är inloggade hela tiden alla dagar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|