Full version: Blommande Dragon
Chamomille
Dragonen är snart meterhög och har gått i blom några dm i toppen. Ska jag klippa bort blommorna/toppen confused.gif Vi tänker frysa in en massa senare och då undrar man ju ifall blommorna "sabbar" smaken (eller nåt annat)???
Nina H
Är det fransk dragon du har? Jag skördar alltid en gång innan mina kryddor blommar. Tror inte det gör något att den blommar, men du kan ju utesluta blommorna.
Säkert jättebra att ha hela kvistar i frysen också, men annars anses ju fransk dragon vara en krydda som vinner på att torkas.
Min dragon som växt sig större för varje år var lite ynklig i år så jag funderar på om jag måste ersätta den. Eller kan det bara vara torkan? Någon som vet?
Chamomille
Tack för det svaret. Ja, det är Fransk.
Vi använder mycket dragon och det där med att frysa in kvistar var ju en bra ide. (Sambon gör Bearnaise och använder vår frysta dragon, samt vår torkade.)
Det där med att din har varit ynklig i år verkar konstigt g.gif En granne till mig har sin i växthuset och hon håller på att bli galen, den tar över allt! Hon sliter och rycker upp grenar titt som tätt. Jag menar i växthuset blir det inte så mycket vattnat... Så vad kan det då vara som har drabbat din? unsure.gif
Själv köpte jag en putte-planta förra året och den är en jätte nu smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon