Berit46
06-08-2008, 21:45
Var jätteglad över att det blev kattungar i söndags!
En dog efter ett dygn och den andra dog efter 3 dygn!
Tror nu att det beror på att mamman inte hade någon mjölk till dem, spenarna ser torra och insjunkna ut.
Katten är 12 år gammal. Någon som vet att så gamla katter kan bära fram källingar men att de inte kan ge di?
undrar
Berit
Hur många ungar fick hon????
Min erfarenhet är att så gamla katter inte orkar både förlossning och di.
Därför måste man "flaska" upp ungar till så gamla morderdjur.
Berit46
07-08-2008, 06:51
Tack för ett hoppfullt svar.
Hon fick 2 ungar så för den här gången finns ingen räddning men jag undrar, hur går man tillväga, har du egen erfarenhet av det, lyckades du, de är ju så små?
Skulle så hemskt gärna ha en kattunge till mitt barnbarn!
mvh
Berit
Hur kan man låta en så gammal katt över huvud taget bli dräktig?
Det är inte rätt emot kattstackaren att bära och föda fram ungar i den åldern, seriös kattavel använder sig sällan av äldre katter än max 8 år.
Vill man så gärna ha en kattunge till barnbarnet så formligen kryllar det av kattungar landet om som behöver nya hem utan att för den skull riskera att skada den katt man redan har, så egoistisk får man bara inte vara.
Jag har en 13 årig katt som jag tog två kullar på innan hon blev 6 år, sen tyckte jag att hon hade gjort sitt och lät sterilisera henne, och även om hon inte hade steriliserats så skulle jag aldrig tänka tanken att låta henne få en kull i så hög ålder.
DragonLady
07-08-2008, 10:33
Bra o göra kattungar när man inte vet hur man ska ta hand om dem...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.