olofanders
Hej!

Jag har under flera år letat efter en s.k. PASSERVAGGA som används vid kokning av äppelmos.

Vet någon var jag kan hitta en sådan?
Platinum
En sån här antik historia?
Felicia
Jag har en sån fast lite modernare, av plast tongue.gif
Är egentligen min mammas som jag lånat rolleyes.gif
De funkar i alla fall väldigt bra men jag vet däremot inte var den är köpt.
Har du kollat på köksavdelningen på typ Åhlens eller Domus?
ingrids
Håller med Felicia, min Coop Forum brukar ha sån't. Det trixiga är bara att passervaggor och annat saft/sylt relaterat bara dyker upp ute i butiken när de tycker att det är säsong så man kan behöva antingen fråga eller tajma rätt.
Ingrid Zon3
Ett annat tips är att gräva på andrahandsaffärer, t.ex. Myrorna. De får massor av husgeråd och har alltid udda grejer. (I förrgår köpte jag en drinkmixer i glas och krom för 25 kr. tummenupp.gif )

Har man bara ögonen med sig hittar man säkert 7-8 passervaggor i nåt hörn också.
jannika
hur använder man en sådan? när jag kokat har jag skalat och rensat, kokat och kört med mixer. men det är kanske inte samma resultat?? jag har sett den här makpären på många loppis, men inte fattat fördelen...

KURT
CITAT (jannika @ 25-08-2008, 19:26) *
hur använder man en sådan? när jag kokat har jag skalat och rensat, kokat och kört med mixer. men det är kanske inte samma resultat?? jag har sett den här makpären på många loppis, men inte fattat fördelen...

I princip skall man inte behöva skala eller skära bort kärnhusen, de fastnar vid passeringen. I praktiken fungerar det bra om man använder passerutrustning till hushållsassistent. Använder man en manuell passervagga så kan den nog sättas igen om det är alltför mycket skal och kärnhus med.
Åsa E
Jag har köpt min på Järnia.
Wilmer
Jag har köpt på loppis, fanns massa olika varianter att välja på. tummenupp.gif
therese.kvist
coop forum
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon