Full version: Hus till brevlådan?
el gringo
När jag hämtade posten igår så fick jag med mig hela brevlådan! Ställningen har helt klart passerat bästföredatumet.
Så när jag nu ändå måste pilla till en ny tänkte jag att man kunde göra det lite roligare samtidigt, har sett lite då o då att folk gjort som ett litet öppet "hus" med tak över själva lådan, men nu när jag söker så hittar jag ingenting sådant!

Är det någon här som gjort något liknande eller har bilder eller ritningar på diton? Det är ju inget avancerat iofs, men jag vet inte alls hur det kommer se ut, så lite inspiration vore skoj!
Red Top
Hej el gringo!
Roade mig med att googla på postlådor och upptäckte att det finns en bok, om svenska sådana, som gavs ut hösten 2007.

"Postlådor
Författare Ingamaj E Backman
Förlag Lumio förlag&skrivbyrå
ISBN 9185889008
ISBN-13 9789185889006

Utgivning 6 september 2007
Tryckår 2007

I boken visas bilder på postlådor som är tillverkade av olika material och utsmyckade på olika sätt. Här finns också bilder på postlådor som arrangerats tillsammans med blommor eller andra föremål som förstärker den personliga prägeln. Fakta om posten och postväsendet finns att läsa i korta stycken samt i gula pratbubblor.
En bok att bli inspirerad av!"

Kanske kan vara något för Dig =)
el gringo
Det var det värsta! Du är en bättre googlare än jag! smile.gif
Det får nog bli till o köpa den o kolla lite...
el gringo
Det blev sig ett bokköp, alltid skoj med böcker om inte annat! smile.gif
O jo, visst var det väl en rätt så skojig bok på det viset, men den kändes lite dyr med sina 117 kr tyvärr.

Efter lite knep o knåp så fick jag faktiskt ihop en postlådehållare eller vad man nu ska kalla det hela, knappast stabilast o stiligast i världen, men rätt så söt ändå.

Här är iaf den gamla så ni kan se hur nära döden den var.

Och sen en bild på min lilla förbättring.
blomkronan
Jätte fint resultat bravo.gif vilken kul och fin ide att ställa blomkrukor där, dit går man ju varje dag och får njuta av fina blomster som gör en glad yahoo.gif , när man hämtar räkningarna -cry-.gif
Aqvakul
Snyggt jobbat! tummenupp.gif

Tänk om fler ägnade sin brevlåda lite omsorg......
Red Top
Mycket fin tummenupp.gif
Synd att boken inte motsvarade dina förväntningar, men "postlådehållaren" med blommor och allt måste glädja många som passerar, för att inte tala om lantbrevbäraren!
Snyggt jobbat!
=)
el gringo
Jag får tacka för alla fina kommentarer, jätteskoj o höra!
Postgrannen gillade den oxå, det var så fint sa hon så det var nästan värt o betala hyra! smile.gif
Jo visst blev det väl bra o få någon mer anledning o springa dit än för o hämta räkningar o reklam!

O boken var allt bra, den rekommenderas till alla som är intresserade, kanske bara jag som är snål... sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon