Full version: bildrulle
Ciczi
När jag körde hem från jobbet idag höll jag femtio (50) där det är femtio. Bakom mig fick jag en danskreggad bil som låg så nära att hade jag inte haft dragkrok på bilen så hade han gett mig plåtskador...
När jag upptäckte honom så fortsatte jag i samma tempo var på han började svära högljutt och slog huvudet i ratten. När jag sedan svängde av till vänster in på min egen gata fick jag ett fubbickfinger som tack för att jag är laglydig...

stackars sate till att vara sönderstressad...

Ciczi
pejori
CITAT (Ciczi @ 07-08-2008, 17:44) *
När jag körde hem från jobbet idag höll jag femtio (50) där det är femtio. Bakom mig fick jag en danskreggad bil som låg så nära att hade jag inte haft dragkrok på bilen så hade han gett mig plåtskador...
När jag upptäckte honom så fortsatte jag i samma tempo var på han började svära högljutt och slog huvudet i ratten. När jag sedan svängde av till vänster in på min egen gata fick jag ett fubbickfinger som tack för att jag är laglydig...

stackars sate till att vara sönderstressad...

Ciczi

Jo du...Han led nog värre själv av sitt beteende. rotfl.gif rotfl.gif
Vad bra att du inte lät dig provoceras av hans tempo. kompiskram.gif
Ramred
Ja, sånt är otäckt. Var med om nåt liknande för några veckor sedan. Då var det en danskregad semi-trailer som låg så tätt bakom och tutade som f-n på en 50-sträcka. Här är dessutom vägbygge precis där vår lilla väg går in och det finns ingen möjlighet att göra en "säker" sväng, alltså att gå ut på vägren innan. Man undrar om dom inte är nyktra eller påverkade av andra saker. Inte undra på att det sker olyckor.
DragonLady
Ja det är vid sådana tillfällen man hade önskat att man hade lite spanska ryttare eller fotanglar som det mer korrekt heter... som man kunde slänga ut framför dem devil.gif
Myosotis
Jag HATAR folk som gör så, jag vill inte bli påkörd bakifrån och få en whiplashskada!!! Jag blir så förbannad så jag har god lust att kliva ur bilen och ge dem på käften. Istället brukar jag ibland tvärbromsa kontrollerat, så jag hinner undan innan de kör in i mig. De allra flesta fattar vinken, vissa behöver påminnas några gånger. Det konstiga är ju att när det sen är fri sikt och man håller till höger och saktar in lite, så vill de flesta inte köra om!!! Det värsta jag har haft bakom mig var en stor lastbil i 70 i nerförsbacke, alldeles intill bakrutan. Den gången blev jag faktiskt lite rädd. Fingret har jag också fått för att ha hållit 50 i ett bostadsområde, men det var stil på det, för han visade det genom takluckan. Mycket snyggt.
Grå
Jag har spytt lite galla över oförskämda tyskar och danskar i min blogg, men bara lite. Den hågade kan läsa Balladen om den tyska turisten.

Själv lyckades jag dra på mig en fortkörningsbot idag för 90 km/h på 70-sträcka som jag missade och den tillhörande fartkameran tog ett vackert porträtt som de kommer att skicka med en saftig räkning...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon