|
Så kom det idag ett erbjudande om lökar från odla - och fast jag belagt mig själv med totalt köpförbud på växter för resten av året blev det ändå en beställning på diverse lökar... Jag borde nog läggas in på avgiftning
Ingrid Zon3
07-08-2008, 18:59
Visst skulle man behöva en "god man". Perennerna jag köpte i våras har ju inte kommit i backen än, allihop...
Vad köpte du, Helen?
Samma här Köpte bara blå och vita krokus samt vårstjärna - har iofs en rejäl blommande matta redan men den behöver utvidgas. Planen är att allt ska vara täckt av blå och vita blommor på våren. Så om ett par år så... Och så blå allium, den hade jag inte innan och jag älskar blått!
Jag hade tänkt beställa lökar från holland i höst, men det mesta jag ville ha var slut för det första... Idag kom erbjudande från både odla och hortogreen så jag slog till på båda. Massa liljor blev det och en iris...
Lady Hamilton
07-08-2008, 19:15
Här är en "tunnis" till.......nära 500 spänn gick det på /Anki
Lady Hamilton
07-08-2008, 19:27
CITAT (Anki V @ 07-08-2008, 20:21)  Här är en "tunnis" till.......nära 500 spänn gick det på /Anki Inte köpte du väll "Tulpaner" igen..........  Själv köpte jag bara Allium............
Tänk för att jag gjorde det  + att jag köpte allium också. /Anki
Ingrid Zon3
07-08-2008, 19:57
Haha, under 500?? hur gör man då? (tunnare, tunnast)
Stäpplök måste jag ha mer av. Tog in blomställningar i går och satte i vas, urläcker fortfarande. Och så lite krokus, tulpaner, honungslök, narcisser, balkansippa och irisen 'Katharine Hodgkin', suck!!
Alexander-VG-zon3
07-08-2008, 20:43
detta handlade jag ,, så kan det gå när haspen inte är på .
45 Vildtulpaner - 3 sorter 79,00 Allium 'Nectaroscordum' 35,00 Balkansippa 'Mix' 39,00 Krokus - 100 blandade botaniska 79,00 Krokus 'Advance' 29,00 Tulpan 'Peppermintstick' 45,00 Tulpan 'Saxatilis' 29,00 20 botaniska krokus 0,00
Total 384,00
Än har jag stått emot, men inte länge till, blir nog ett par liljor, allium och kanske nån tulpan
Felicia
08-08-2008, 07:30
Jag hade tänkt ta bort mailet på en gång så jag inte skulle bli frestad. Men, men.. jag hann ändå öppna och kolla Så nu måste jag bara ha några liljor, tror bestämt att jag har nån glugg i min liljerabatt där det skulle kunna rymmas några och så har jag nog nån glugg i rabatten i fjället också... Har inte beställt än men några sorters liljor har jag bestämt mig för - Chianti, Lollipop, Stargazer plus en madonna-lilja. Sen fundrar jag på vintergäckiris och vårstjärna.
Jag deletade mailet....även ur papperskorgen...jihhaaaa....lyckades beställa för NOLL KRONOR!
CITAT (lämås @ 09-08-2008, 00:59)  Jag deletade mailet....även ur papperskorgen...jihhaaaa....lyckades beställa för NOLL KRONOR! Lugn bara lugn, det kommer säkert påminnelser
Aqvakul
09-08-2008, 19:57
CITAT (Tosan @ 09-08-2008, 20:56)  Lugn bara lugn, det kommer säkert påminnelser 
CITAT (Aqvakul @ 09-08-2008, 20:57)  Just ja, kom precis på en grej.... Snart kommer roserbjudandet  Undrar om de har nåt som kan passa sig i stugan
CITAT (Anki V @ 07-08-2008, 20:21)  Här är en "tunnis" till.......nära 500 spänn gick det på /Anki ...och här är en till...  strax över 500:- är jag ännu tunnare då..?
Blackelvira
10-08-2008, 08:33
För mej är det inga problem alls med att jag köpte ett ton lökar. Jag har säkert flera millimeter att odla på och så kommer jag inte att behöva pengar till mat och räkningar. Inga bekymmer! Rosenerbjudandet vad är det.... det måste jag ha, kan nog inte ens leva utan det....
Irene_L
14-08-2008, 15:22
Jaha...då åkte jag dit igen. Det regnade och var så tråkigt väder ute och jag tänkte bara titta lite på erbjudandet. Hihi..trodde jag.....315 kr beställde jag för. De här beställde jag: 1 vildtulpaner....3 olika sorter. 1 kejsarkrona "Rubra" 1 lilja "Stargazer" 1 lilja "oriental White" 1 Narciss "Orangerie" 1 tulpan "Saxatilis" Då fick jag 20 botaniska krokusar på köpet. Ja så kan det gå när det regnar ute
Haha jag har knappt tittat på lökerbjudandet.Att plantera lökar är det tråkigaste jag vet.Faast jag har många löväxter.Det blir i alla fall inga fler tulpaner.Jag kan ja tar mig en liten tidd vad de har.Jag har rätt många olika lökväxter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|