Eva i Norrköping
Köpte ett ex av Lamium Galeobdolon Herman's Pride idag. Kan denna övervintra om jag planterar den i rabatt? Hur pass skuggtålig är den? Någon som har erfarenhet?
Ingrid på Västkusten
Väldans tålig på alla sätt och vis!!! Övervintring som djup skugga - är det en gulbladig en blir den ljusgrön i djup skugga,

Hälsar Ingrid
Adri-Anne
Det finns nästan inget som tar kål på denna växt, skugga, kyla, blåst, torka och regn. Allt tål den. Det enda som den med all tydlighet inte tyckte om , var när katterna ideligen pinkade på den.
Är det några andra som har varit ute för att katterna har haft en viss förkärlek för vissa växter, det vill säga alla andra växter än Kattmyntan, den blir dom ju galna av. Dom blir helt euforiska av den,står på huvudet , rullar runt och är mer eller mindre helknäppa.
kryddan
Tja, vår katt tuggar gärna i sig gräslök om han får chansen och så är han väldigt intresserad av penseknipsning och ogräsrensning - tror att det är en ny sorts lek matte hittat på ohmy.gif laugh.gif
Eva i Norrköping
Det var bra att få veta! Att den är så härdig alltså. Trots att dne heter gulplister har den silvriga blad, tyckte den var så vacker, och nu hoppas jag den ska trivas i mitt mörka hörn och lysa upp lite. Katterna får också nåt att roa sig med tydligen...! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon