myy
Jag är lite småsugen på att beställa/köpa massor av blomsterlökar och ser mig om efter roliga och prisvärda firmor. Eurobulb ser lockande ut, men är det ett pålitligt företag och hur vet man om lökarna är härdiga här uppe?
Eva 33c
Jag har bara köpt av dem en gång, hittills. I våras köpte jag liljor och dahlior därifrån. Jag angav vilken vecka jag ville ha dem. Och allt fungerade utmärkt. Fina lökar/knölar kom i en välpackad kartong. Beställer man för 10 E (tror jag det var) är det fraktfritt. Så det kan vara idé att gå ihop några stycken om man inte köper för den summan själv.
Men härdighet och sånt måste du ta reda på på egen hand. Kanske genom att fråga efter erfarenheter här på formumet om du är osäker på någon sort.
myy
Jag tror ju snarare att jag handlar för en tusenlapp (finns de kvar?) än hundra kronor. Tack för svaret, då blir det till att beställa såvida ingen vet en bättre firma?
Åsa, mälardalen zon 2
Jag har för mig att det är 100E som är gränsen för fraktfritt hos Eurobulb så det har nog fallit bort en nolla i Evas inlägg.
Monica M zon 4
Jag har handlat minst en gång om året under flera års tid av Eurobulb. Det har funkat finfint varenda gång. Det är en bra och seriös firma så shoppa på! tummenupp.gif
malin72
med tanke på att dom är inriktade på just lökar så finns det ju så mycket att välja på tummenupp.gif jag har varit njd med dom och som Eva sa så är dom verkligen bra förpackade, jag rekomonderar dom varmt och ja när jag beställde så var det 90 e för fraktfritt...ska själv kolla runt i år igen, eftersom att dom är så pass billiga så blir det många lökar om man beställer för tusen kr där giggle.gif
Eva 33c
Ja Åsa har rätt, det blev en nolla för lite! 100 E ska det vara. Jag lyckades fylla den kvoten alldeles själv i våras...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon