ThomasJ
Hallå alla "växthusare".

Så nu är man en fullvärdig medlem i växthus-klubben.. smile.gif

Idag kom en stor lastbil och lastade av växthuset. Har ju arbetat med grunden några veckor, och lagom till den blev klar så kom växthuset. Skall börja att sätta ihop det till helgen. rolleyes.gif

Hade inte kameran framme idag, så det kommer bilder senare, för de som vill se.
(Har en sida där arbetet med växthuset finns beskrivet, se "hemside"-länken längre ner).

//Thomas - som undrar om jag kommer kunna sova nu. biggrin.gif
uno
Grattis. Tittade på Din hemsida. Grundarbetet ser bra ut. Jag vet, av egen erfarenhet, att det blev och blir många kärror. Lycka till. Är höjden 201 eller 209?
ThomasJ
Tackar, jo det blev mycket grävande.. (Min far var hjälpsam och gjorde det stora jobbet.)

Sidohöjden på växthuset är 207.

//Thomas

Edit: Ändrade sidhöjden.
ThomasJ
Hej på er alla..

Nu har jag blivit så klar som man kan bli innan vintern med växthuset.. smile.gif

Har uppdaterat min hemsida, med mer bilder och text. Finns fortfarande lite brister med sidan.. wink.gif

Titta gärna förbi om ni har tid.. rolleyes.gif

Kommer ha det som det är till senvintern då det är dax att börja med vårens första bestyr..

//Thomas - som kunde somna, och sover mycket bra nu när det blev så fint.. smile.gif
Virgo
hej,

Det var ett redigt jobb du gjort. Golvbjälklag och inoljade golvbrädor!

Nätdörren var fiffig, bra att kunna stänga men ändå ha öppet.
Ingrid på Västkusten
Grattis grattis - förbenat fint!

Hälsar Ingrid som också vill ha ett NYTT :-))( ja jag vet, ännu ett till *skratt*)
ThomasJ
Tackar, tackar.. biggrin.gif

Jag får nog lungna mig lite ang fler växthus köp, även om jag har tittat ut flera platser där man skulle kunna ha det. smile.gif Ser fram emot våren och sommaren nu så man kan börja använda det ordentligt.. smile.gif

Nätdörren hoppas jag kommer fylla sin funktion till sommarens varma dagar..

Tänkte att om man, mot all förmodan, tröttnat på odling skall man kunna använda det som ett "lusthus".

/Thomas
Virgo
CITAT (ThomasJ @ 30-10-2003, 19:16)
Tänkte att om man, mot all förmodan, tröttnat på odling skall man kunna använda det som ett "lusthus".

/Thomas

Men då får du sätta upp lite gardiner eller persienner laugh.gif
Ingrid på Västkusten
Det måste Du nog ändå :-) här skall det bli Ludvig Svensson för hele slanten här ;-)

Tröttmna på odling? Kanske av yttre pressande skäl, men men :-)

Hälsar Ingrid
uno
Tackar, tackar.. biggrin.gif

Jag får nog lungna mig lite ang fler växthus köp, även om jag har tittat ut flera platser där man skulle kunna ha det. smile.gif Ser fram emot våren och sommaren nu så man kan börja använda det ordentligt.. smile.gif

Nätdörren hoppas jag kommer fylla sin funktion till sommarens varma dagar..

/Thomas

Har Du kollat med grävfar, vill han mergräv? smile.gif
ThomasJ
smile.gif

Skulle jag börja fråga honom, så sätter han igång innan jag har hunnit avslutat frågan. Men det gäller att spara på ggr man behöver hjälpen..

"Grävfar" är riktigt snäll.. wub.gif

/Thomas

PS. Uno, vill du ha hjälp eller? wink.gif DS.
ThomasJ
CITAT (Virgo @ 30-10-2003, 22:27)

/Thomas

Men då får du sätta upp lite gardiner eller persienner laugh.gif

Min brorson kom förbi en dag när jag höll på att jobba där, då frågande han om man kunde sova där.. smile.gif Det var ju lika stort som hans sovrum.. Jag sa att han fick pröva till sommaren, en tältsäng och en sovsäck så lär han ha det riktigt mysigt.. laugh.gif

/Thomas
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon