Jag letade efter någon presentationstråd, men såg att fler hade presenterat sig här så här kommer lite om mig:
Jag bor på Småländska höglandet med min familj. Huset är byggt 1950 och trädgården anlagd vid samma tid. Den är på 1500 kvm. När vi flyttade in för tre år sedan fanns det fruktträd (äpplen och körsbär) och bärbuskar (vinbär och krusbär) i trädgården. Lite prydnadsbuskar finns här och var och några pioner. En hel del lökar blommade första våren här och i de två rabatter som fanns var det några rosor planterade.
Vi har planterat lite fler träd (plommon och körsbär), buskar (vinbär), en hel del pioner, mycket lökar, en häck (där vi grävde bort gammal häck för att gräva in vatten) och en massa perenner. Trädgården är ett gemensamt intresser för hela familjen (barnen är 5 och 6 år) men eftersom vi alla har andra intressen så blir det mest trädgårdsanläggning i perioder.
Jag tillhör de som ofta handlar innan jag tänkt efter.... Sedan blir det till att plantera eller göra nya rabatter utifrån det jag handlat. Men hittills funkar det också!
Ska bli spännande att se hur ni har det här inne!