-Tack för alla svar!
-Jahaaa, nu vet jag inte riktigt vad jag ska svara...
Alba: Ja, jag hade noterat "Schorbuser Blut" men var inte så smart att jag kollade dom andra och upptäckte färgnyanserna. Det var ju snopet att den du hittade var rosa...
Jag har aldrig beställt något från Bakker så jag har ingen erfarenhet av dom. Fetbladen kanske inte ens finns i den där röda färgen som jag visade... Vore väl typiskt...
Om det är mongoliskt eller kaukasiskt spelar ingen roll för min del så om den du har i stugan är röd, ska bli intressant att höra.
Ewa: Verkligen snygg "Voodoo"!!! Dekorativt med mörka blad. Du kan väl fota och visa i den här tråden när dom blommar, så får jag se hur färgen är...? Hur hög blir den?
Gunilla: Ja, blommorna ser ut att vara lika, eller hur? Vad fin den var! Täta blommor.
Egentligen är det den
starka röda färgen jag vill ha. Plus att jag vill ha en lååång blomningstid. Jag uppfattade det som att fetbladen
har en lång blomningstid eller är jag ute och cyklar då?
Starkt mörkrosa skulle också kanske funka men inte bäbis-rosa som jag ser på många bilder.
Tar det lång tid att få upp plantor av sedumväxter? Har ni sått frön av dessa själva?