Full version: Dagens citat.
eden
Jag startar en ny tråd, häng med och läs, kommentera gärna när du läst. Framförallt tänk. /eden.

En klok äkta man köper dyrbart porslin åt sin fru,
så att hon inte vågar be honom diska.

Okänt upphov
Aqvakul
Citatet verkar ha ett antal år på nacken. En modern, jämställd hustru ber inte sin man att diska.......
Lilla Birka
En hustru som vill ha en diskmaskin ber sin man diska, då kommer det strax en maskin i huset! Även denna något föråldrad - jag köpte huset med befintlig diskmaskin och har även köpt ny maskin sedan den gamla gick sönder.
eden
Dagens citat

Det kräver en klok man för att få det sista ordet-
och inte använda det.

Okänt urspung.
Berith
Jag samlar på kloka ord och citat och tycker det är jättekul att alla vill vara med - men kan ni inte fortsätta lägga dom i Citattråden? unsure.gif Är lite rädd att dom försvinner här....
gunvor
Man bör alltid säga sanningen - men alla sanningar bör inte sägas.
Betty
Håller med dig Berith, varför starta en ny citattråd? - vi har ju redan en som funkar hur bra som helst...
Dagens citat och ordspråk
eden
Visste inte att det finns en liknande tråd. ohmy.gif
Om ngn. känner sig trampad på tårna ber jag vederbörande om ursäkt. sad.gif
Är det andra som vill läsa denna kommer den att fortsätta, om inte, självdör den./eden
eden
Dagens citat.

En man, som skryter om att han aldrig
har gjort ett misstag,
har en kvinna som gjorde det.
¨
Okänt Ursprung.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon