Platinum
Har startat en tråd om krukväxtsticklingar inga svar.
Har startat en tråd om smultronplantor som är över inga svar.

Hur gör man om man inte har nått som är säljes, sett det finns en annonsdel för det. Postar jag på fel ställe?

Borde väl finnas nån som är intresserad av bytes eller skänkes...eller har jag helt fel växter för "odla-marknaden"? Kanske jag skulle lägga det på tradera istället?

Vill inte gärna kasta i komposten och hemmamarknaden är mättad.
Pia L
Jag kan bara svara för mig själv, och anledningen att JAG inte svarar då det är bytes är att jag har en nyanlagd tomt och därför behöver mer än jag har.
Jag har förhoppningar om att allt vill ta sig så att jag själv framöver kan dela med mig av eventuella överskott, själv har jag bara en massa frön.
Ingrid Zon3
Jag brukar ge bort eller byta med folk som bor i närheten eller arbetskamrater så man inte behöver bry sig om frakt.

När jag själv var nybliven trädgårdsskötare fick jag massor av plantor och jag tycker det är en fin "tradition" att föra vidare. Sen gäller det att hitta någon som vill ha just det man själv har överskott på. Smultron t.ex. kan jag också bidra med smile.gif

Vilket forum som är bäst vet jag inte. Kollar oftast nya inlägg så jag bryr mig inte så mycket om vart ett inlägg ligger. Det är väl så om man är allmät nyfiken...
Platinum
CITAT (Pia L @ 10-08-2008, 20:36) *
Jag kan bara svara för mig själv, och anledningen att JAG inte svarar då det är bytes är att jag har en nyanlagd tomt och därför behöver mer än jag har.
Jag har förhoppningar om att allt vill ta sig så att jag själv framöver kan dela med mig av eventuella överskott, själv har jag bara en massa frön.

Intresserad av smultronen då ni hämtar det andra?
Grå
Själv har jag en vän som jag brukar lasta av en massa plantor hos, sådant som jag inte vill plantera hos Henrik - oftast för att det redan finns massor av det där redan. Nyligen har jag börjat skicka sticklingar till en odlait som har lite tomt på fönsterbänkarna.

Mamma vågar jag knappt ge bort några växter till längre, för åker jag dit med en låda får jag hela bagaget fullt med mig hem av utbytesväxter och det var ju inte riktigt det som var meningen...

Sedan har jag börjat ställa upp bord nu när fönsterbänkarna börjar bli fulla och växthusfönstren står alltjämt omålade nere i källaren. Vad jag ska göra av plantor och växter sedan har jag ingen egentlig aning om. Får väl dra upp persiennerna i sovrummet så att jag kan fylla den ynka snutten fönsterbänk också som finns där...

Sonens studentlägenhet är en bra "dump" för tåliga växter, men han har ju också begränsat med utrymme.

Det är ju en sak att ha växter - men en heeelt annan att komma på hur lätt och roligt det är att ta sticklingar på dem... naughty.gif
Prizzen
CITAT (Platinum @ 10-08-2008, 20:14) *
Har startat en tråd om krukväxtsticklingar inga svar.
Har startat en tråd om smultronplantor som är över inga svar.

Hur gör man om man inte har nått som är säljes, sett det finns en annonsdel för det. Postar jag på fel ställe?

Borde väl finnas nån som är intresserad av bytes eller skänkes...eller har jag helt fel växter för "odla-marknaden"? Kanske jag skulle lägga det på tradera istället?

Vill inte gärna kasta i komposten och hemmamarknaden är mättad.

Hej du kan alltid prova i Fröer.nu Där vill de gärna byta och köpa av varandra mvhPrizzen
embees
Ett sätt att bli av med sticklingar/småplantor utan att kasta dem är att ställa ut dem utanför tomten med en skylt; Plantor bortskänkes.
Funkar förstås inte om man bor utanför tättbebyggt samhälle.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon