Själv har jag en vän som jag brukar lasta av en massa plantor hos, sådant som jag inte vill plantera hos Henrik - oftast för att det redan finns massor av det där redan. Nyligen har jag börjat skicka sticklingar till en odlait som har lite tomt på fönsterbänkarna.
Mamma vågar jag knappt ge bort några växter till längre, för åker jag dit med en låda får jag hela bagaget fullt med mig hem av utbytesväxter och det var ju inte riktigt det som var meningen...
Sedan har jag börjat ställa upp bord nu när fönsterbänkarna börjar bli fulla och växthusfönstren står alltjämt omålade nere i källaren. Vad jag ska göra av plantor och växter sedan har jag ingen egentlig aning om. Får väl dra upp persiennerna i sovrummet så att jag kan fylla den ynka snutten fönsterbänk också som finns där...
Sonens studentlägenhet är en bra "dump" för tåliga växter, men han har ju också begränsat med utrymme.
Det är ju en sak att ha växter - men en heeelt annan att komma på hur lätt och roligt det är att ta sticklingar på dem...