Full version: s;t paulia
guntil3
Jag har en stor samling s:t paulior och tycker det är så tråkigt när de inte blommar. Frågan är om jag kan ha dem i ett rum i källaren under vintern? Det har 2 st fönster och det finns element men det kan ju bli ganska
svalt. Klarar de den behandlingen?
Gunilla
clivia
CITAT (guntil3 @ 11-08-2008, 00:49) *
Jag har en stor samling s:t paulior och tycker det är så tråkigt när de inte blommar. Frågan är om jag kan ha dem i ett rum i källaren under vintern? Det har 2 st fönster och det finns element men det kan ju bli ganska
svalt. Klarar de den behandlingen?
Gunilla

Varför vill du placera s:t paulior i källaren under vintern? unsure.gif De blommar snällt under vanliga förhållanden i lägenheten på sommaren...

Mina s:t paulior så här års:

[attachment=22529:saintpau...ust_2008.jpg]

De behöver lite mindre vatten under vintermånaderna för att blomma enligt mina erfarenheter, alla dem du ser på bilden var en gång bara blad köpta på Tradera...

MVH/clivia

idipidi
Det är bättre att ha extrabelysning till dem på vintern, t.ex. lågenergilampor. Så blommar de snällt även då.
guntil3
Jag menar bara att de inte blommor under vintern därför är de så tråkiga att titta på. Nu under sommaren är de så otroligt vackra men jag har då aldrig sett dem blomma på vintern.
Gunilla
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon