|
När jag ska infoga bilder i inläggen så får jag upp ett meddelande om att texteditorn skall vara inställd på standard under tiden jag ska lägga in bilder. Men vad är det för något då? Det är ju lite svårt att ändra till standard om man inte ens vet vad som ska ändras, kan det bero på att jag har ändrat användningen till fierefox istället för explorer? Ok, nu har jag hittat vad den menar, men det går ändå inte att lägga in bilderna När man klickar på dom blåa pilarna så ändras storleken på bokstäverna och det spelar ingen roll vilken av inställningarna jag har, bilderna kommer ändå inte med
På sätt och vis så blir jag glad att ingen har svarat......15 stycken som har läst min fråga som inte kunnat svara, det betyder väl att jag inte är ensam om att vara lite okunnig med datorn. Men jag skulle nog bli gladare om någon verkligen kunde
Att du använder Firefox har inget med att göra att du inte kan lägga in bilder. Men i vilket läge felar det? När du laddar upp bilderna, eller när du ska "hantera uppskickade bilder"?
Jag skriver ett inlägg i min tråd om dom svarta frökapslarna på riddarsporren, sen klickar jag på att jag ska hämta bild, då kommer det upp ett meddelande högst upp i albumremsan att "texteditorn måsta vara i standardläge" och så hänvisas det till två blåa cirkulerande pilar högst upp till höger i skrivrutan. SÅ långt har jag också förstått efter mycket letande, men nu är det som så att det spelar ingen roll om jag klickar där, antingen så får jag små bokstäver....och kan inte skicka någon bild för att jag får samma meddelande, eller så får jag stora bokstäver med samma resultat. Och jag som tyckte att forumet hade blivit så mycket enklare för bildhanteringen
Knepigt. Har inte vart med om det. Kan nog inte hjälpa dig heller då.
*Stintan*
11-08-2008, 09:26
Har försökt klura lite men fattar inte heller vad det är som krånglar. Var har du bilden du vill hämta? Har du testat med någon annan bild? Har du döpt bilden till något krångligt eller kan den vara för stor?
Eva-Helene
11-08-2008, 09:30
Kan inte heller räkna ut vad det är för fel. Ställ frågan i Support-avdelningen, det är nog fler som hittar den då - åtminstone fler data-nördar
Den ligger i mitt album här på odla, jag la in den i morses och skulle lägga in den i min tråd, men något vill sig inte, och för stor kan den ju inte vara för jag fick ju in den i albumet.
*Stintan*
11-08-2008, 09:36
Men var det från albumet du försökte ta den eller försökte du hämta den direkt från din dator till inlägget?
Från albumet såklart, det ver ju albumremsan som man får upp som meddelandet dök upp högst upp. Men jaja.....jag får i fortsättningen hänvisa till mitt album om jag ska fråga om någon växt, och så får jag hålla mig ur dagens växt eftersom jag ändå inte kan lägga in någon bild. Men tack för försöken att hjälpa till.
Pröva ändå att lägga upp bilden till inlägget direkt från din dator, och inte från albumet. Om inte annat bara för att se om du får samma felmeddelande då.
*Stintan*
11-08-2008, 09:46
Ok jag har inget album så därför vet jag inte hur det funkar men du kan ju alltid hämta bilden direkt från din dator och lägga in den i inlägget därifrån. Känns lite som en omväg att först lägga bilden i ett album och sedan ta den därfrån men det är ju en smaksak.
Hmm....  då var det bara en liiiiiten detalj, jag kan inget om datorer så hur jag skulle få in en bild från datorn till en tråd på odla.....det var nog lite för mycket för mig. Jag ska nog kanske återgå till det jag brukade göra förut....läsa på odla istället för att visa bilder, jag kan ju svara på en och annan fråga om jag kan också. Jag ger upp men tackar för hjälpen och idéerna, men dom är för invecklade för mig
*Stintan*
11-08-2008, 10:10
Skickat PM.
Platinum
11-08-2008, 11:17
Om du klickar på Skriv svar så längst upp i högra hörnet finns en symbol med två pilar som går i cirkel, med den knappen kan man växla mellan Standardläge och Avancerat läge.
Kanske det är den du ska ändra på innan du infogar din bild?
CITAT (Pia L @ 11-08-2008, 10:52)  Hmm....  då var det bara en liiiiiten detalj, jag kan inget om datorer så hur jag skulle få in en bild från datorn till en tråd på odla.....det var nog lite för mycket för mig. Jag ska nog kanske återgå till det jag brukade göra förut....läsa på odla istället för att visa bilder, jag kan ju svara på en och annan fråga om jag kan också. Jag ger upp men tackar för hjälpen och idéerna, men dom är för invecklade för mig Eller så gör du helt enkelt precis som du gjorde i den här tråden och dom andra med ID-frågor. Det gick ju jättefint!
Tack Berith, tanken var nog god Visserligen kan det tyckas att jag är dum i huvudet, och ännu dummare vad det gäller datorer, men fullt SÅ dum är jag inte. Naturligtvis har jag gått tillväga på exakt samma sätt, men nu vill inte albumet släppa iväg några bilder till inläggen. Platinum: Det är just dom pilarna jag prövat flera gånger under förmiddagen, det är något som felar med datorn, jag får be min älskling att kika på den då han kommer hem, för mitt tålamod med datorn är slut för idag, det är inte meningen att man ska gråta i ren frustration över en j**la dator som inte vill vara med. sen gör det inte saken bättre att man mår skit i kroppen i det här vädret, men det ser ut att ljusna ute nu.
*Stintan*
11-08-2008, 14:03
I länken nedan har jag beskrivit hur man gör för att lägga in bild i ett inlägg direkt ifrån datorn. lägga in bild direkt från datorn
Krolliljan
11-08-2008, 16:09
Det har hänt mig med att det inte går att få in en bild från mitt album.  Jag kommer inte riktigt ihåg men jag har för mig att jag hade uppe andra fönster samtidigt med ngn bild från mitt album eller fönstert med smilisar . Har du stängt alla bildfönster" när du försöker?
CITAT (Pia L @ 11-08-2008, 13:54)  Tack Berith, tanken var nog god Visserligen kan det tyckas att jag är dum i huvudet, och ännu dummare vad det gäller datorer, men fullt SÅ dum är jag inte. Naturligtvis har jag gått tillväga på exakt samma sätt, men nu vill inte albumet släppa iväg några bilder till inläggen. ---- Ja inte vet jag...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|