Lindiz3
Vet någon var jag kan hitta en bra Trädgårdsdesigner i Helsingborgstrakten? Han/hon får gärna vara hyffsat billig och jag vill ha en detaljerad ritning över planteringar, uteplatser och gångar etc.
Tomten är på 600 kvm -ca 300kvm (hus, sten, uppfart etc)

Vad är normalt att betala för detta?

//Daniel
Lindiz3
Ok, hittade ingen som passade min budget riktigt så jag anmälde mig till lite kurser på medborgarskolan.

http://www.furutorpslandskap.se/kurser.htm

Valde dessa:
Planera din trädgård
Växtkomposition (antar att den blir av eftersom dom tog upp anmälningar till den)

Får hoppas att jag reder ut det själv efter det...

//Daniel
Bee
Grattis till ett lyckat val!
Får mig att tänka på ett gammalt ordspråk: Ge någon en fisk och han blir mätt för en dag; lär honom att fiska och han blir mätt för hela livet.
Mycket klokt av dig att gå på kurs och lära dig själv!
HelenJ
Jag gick en liknande kurs för något år sen på Ödåkra Plantskola (SV anordnade). Den var riktigt bra, man fick massor med tips och ideer, och man fick också ta med skiss på sin egen trädgård så hjälptes alla åt att komma på nån bra design.
Jag blev så biten att jag nu tar steget fullt ut och ska börja läsa 80p på en trädgårdsmästarutbildning i höst! Så om du behöver mer hjälp efter du har gått din kurs kan du höra av dig till mig flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon