Pius
Var köper jag billigigast bubbelplast? Och då menar jag sånt som är till växthus med tjocka bubblor och flera skikt?

Pius g.gif
Cilla999
Hej. Om det är billigast eller inte vet jag inte, men jag köpte mitt på Willab Garden.
Pius
CITAT (Cilla999 @ 11-08-2008, 22:49) *
Hej. Om det är billigast eller inte vet jag inte, men jag köpte mitt på Willab Garden.

Där har jag också kollat och även på deras övervintringsväxthus. Undrar därför om det finns någonstans där det är jättebilligt. Hoppas kan man ju. flirting.gif

Pius
uno
CITAT (Pius @ 11-08-2008, 20:47) *
Var köper jag billigigast bubbelplast? Och då menar jag sånt som är till växthus med tjocka bubblor och flera skikt?

Pius g.gif

Willab:s bubbelplast är 150cm brett. Classicum:s är 200 cm brett.
Myrilla
Kan man inte köpa bubbelplast på nåt byggvaruhus?
Är själv ute efter en billigare variant. Tycker att Willab och compani tar ut alldeles för mycket för sina produkter...

mvh Anna
aqualis
Hej Myrilla

Det finns bubbelplast på rulle som används när ömtåligt gods skall skyddas.

En rulle kostade senast jag köpte / 2 år sedan/ ca 800 Kr.

Den bubbelplast som används i växthus har fler skikt än bubbelplast avsedd för förpackning och är konstruerad särskiljt med tanke på bästa möjliga fördelning av de isolerande hålrummen som bubbelplasten har.

U - värdet för förpackningsplast är större än det som växtföretagen säljer. Ju flera skikt ju bättre isolering.

Du förlorar snabbt inbesparingen om du tänker hålla varmt med direktverkande el.

Med vänlig hälsning

Myrilla
CITAT (aqualis @ 19-08-2008, 22:42) *
Hej Myrilla

Det finns bubbelplast på rulle som används när ömtåligt gods skall skyddas.

En rulle kostade senast jag köpte / 2 år sedan/ ca 800 Kr.

Den bubbelplast som används i växthus har fler skikt än bubbelplast avsedd för förpackning och är konstruerad särskiljt med tanke på bästa möjliga fördelning av de isolerande hålrummen som bubbelplasten har.

U - värdet för förpackningsplast är större än det som växtföretagen säljer. Ju flera skikt ju bättre isolering.

Du förlorar snabbt inbesparingen om du tänker hålla varmt med direktverkande el.

Med vänlig hälsning

Om jag förstår det hela rätt så är det billigast att köpa på Willab om jag ska värma vhuset i vinter?

Hälsn Anna
Mu i myllan
Köpte bubbelplast i ett skikt, 50 m 75 cm brett, för 300 på en pappersgrossist. Vill man ha fler skikt är det bara att sätta upp 2 lager, eller hur. Det lönar sig. Jag hade bara ett skikt i vintras och 2 fläktar. Inga problem att hålla 5-8 gr (utom när det blev strömavbrott).
Gravljus håller ganska bra värme, och brinner framför allt länge, om olyckan skulle vara framme.

Muuu
Meliss
CITAT (Mu i myllan @ 22-08-2008, 10:28) *
Gravljus håller ganska bra värme, och brinner framför allt länge, om olyckan skulle vara framme.

Muuu

En liten varningens ord bara; tände en marshall en gång en höst för det skulle bli frost. tänkte att den skulle hålla längre än värmeljusen... Hela växthuset var fullt av sot och jag fick skrubba glas till förbannelse sedan...

uno
CITAT (Myrilla @ 20-08-2008, 10:22) *
Om jag förstår det hela rätt så är det billigast att köpa på Willab om jag ska värma vhuset i vinter?

Hälsn Anna

Willabpriser:

Om Du köper 2 rullar á 10 m. med en bredd på 150cm ger Du 19.93:-/m2
Om Du köper 1 rulle á 10m. x 150 cm är priset 23:93/m2

Brickkhållare att fästa plasten i profilen 10 st á 39:-

Classicumpriser:

1 rulle á 10 m. x 200 cm 20:/m2

Brickkhållare att fästa plasten i profilen 10 st á 25:-
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon