Full version: Så tragiskt
Netha
Pojke avled efter olycka i poolsad.gif

När ska vuxna människor/föräldrar, börja förstå att små barn inte förstår faran med djupt vatten!?
Det finns väl också lag på att dammar/bassänger ska vara inhägnade.

Vill minnas att det inte alls är så länge sedan ett ännu yngre barn drunknade
i en privat damm/bassäng i Västerbotten.sad.gif
aanderss
min kompis son drunknade i en grannes trädgårdsdamm för en 7-8 år sedan
Netha
CITAT (aanderss @ 11-08-2008, 22:41) *
min kompis son drunknade i en grannes trädgårdsdamm för en 7-8 år sedan

Så tråkigt. sad.gif
Blev det rättssak av den tragiska olyckan och hur blev utslaget?
aanderss
CITAT (Netha @ 11-08-2008, 22:42) *
Så tråkigt. sad.gif
Blev det rättssak av den tragiska olyckan och hur blev utslaget?

jag tror inte det blev någon rättsak men grannen tog väck dammen. sonen var ca 3 år
Netha
CITAT (aanderss @ 11-08-2008, 22:43) *
jag tror inte det blev någon rättsak men grannen tog väck dammen. sonen var ca 3 år

Så´onödigt. sad.gif
aanderss
CITAT (Netha @ 11-08-2008, 22:46) *
Så´onödigt. sad.gif

mm de var de. jag är uppväxt 60 meter i från en grävd damm men där har ingen drunknat tack o lov
Nostalgia
En mycket , mycket tragisk händelse och tänk att som förälder få leva med detta resten av sitt liv.

Vistt är det lag på att iallafall bassänger/pooler ska vara inhägnade, men tyvärr tycker jag man sällan ser det och bassänger/pooler finns ju snart i varje villa trädgård.
DragonLady
Ja det e inte lätt o hålla reda på sina barn.. har bott på en ö hela mitt liv med djupt vatten ständigt i närheten men känner inget barn som har drunknat.. tack o lov, det känns som om barnen (vi) var mer robusta på den tiden.. ingen hjälm, inga bälten, barnstolar, ingen mobil flirting.gif
Däremot blev en av mina klasskamrater ihjälkörd av ett fyllo för 35 år sedan vid skolan. mad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon