Alba
Det blev ett långt inlägg......hoppas någon orkar läsa. sweatingbullets.gif flirting.gif

Jag har problem med mitt Photoshop Elemenst 5 som inte går starta (förrän efter femtioelva försök) där plötsligt en Plugin.dll saknas. Jag uppmanas att installera om Photoshop.

När jag sätter in min CD finns ett alternativ att reparera och ersätta saker som kan saknas i Photoshop. Jag väljer det.

Efter en stund kommer texten:
Vänta medan InstallShield Wizard installeras i Abobe Photoshop Elements 5. Det kan ta några minuter"

Därefter kommer en ny ruta upp:
Please insert the disk: 1
OK eller nej kan man välja.....jag väljer ja och rutan poppar upp om och om igen. Om jag väljer nej avslutas installationen.
Jag kommer inte längre.

Men....jag har ju CD med programmet inne......någon annan har jag ju inte.

Anledning till att jag väljer att reparera i stället för att ta bort det gamla och köra in PSE på nytt är att jag har så mycket nerladdat --brushes, styles, custom shapes och patterns. Det går ju att lägga allt detta i en mapp utanför PS och därefter installera igen.
Jag tycker jag borde kunna gå en enklare väg och bara reparera.....eller ?
adamos
Har du testat att söka efter filen som saknas? Kanske den går att hitta på skivan och att du kan kopiera in den på sin rätta plats? Annrs så kan det säkert vara så att felet är så pass stort så att det inte går att reparera och att enda utvägen är att installera om.
Alba
Hm.......hur gör jag för att söka den saknade filen på skivan ?

Så här ser felmeddelandet ut.
[attachment=22587:Felmedd._ODLA.JPG]
joz
CITAT (Alba @ 12-08-2008, 15:35) *
Hm.......hur gör jag för att söka den saknade filen på skivan ?
Så här ser felmeddelandet ut.
[attachment=22587:Felmedd._ODLA.JPG]

öppna utforskaren vänsterklicka på cdrom/dvd enheten. välj sök och skriv in plugin.dll där.
Alba
Jag hann installera om innan du skrev ditt inlägg.
Tack för ditt svar. Nu vet jag hur jag ska göra om det händer igen.
Platinum
Om du går bet kanske du kan få hjälp här:
http://www.thepluginsite.com/products/pico...ls/makework.htm
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon