Full version: Chili
Margith
Iår tänkte jag prova att övervintra några av mina chilisar, men eftersom de är ganska stora tänkte jag prova med några sticklingar i stället.
Hur rotar jag dem enklast och snabbast? I vatten, eller direkt i jord, eller??

Pia L
Tomater och chili får lätt rötter om man sätter avbrutna kvistar i vatten, men jag skulle förmoda att dom skulle må bättre av att få komma i fuktig jord på en gång med en plastpåse över.
Lycka till
Gillan
Jag skulle defenitivt sätta dem direkt i jord ( ev sandblandad ) om jag vore du. Ett annat alternativ skulle ju kunna vara att du klipper ner de du har så att de blir mer lätthanterliga dunno.gif . Så gör i alla fall jag när/om jag övervintrar mina pepparplantor. Största risken är ju att de gärna vill få spinn, men det får de vare sig det är sticklingar eller redan befintliga plantor. Det är bara att spruta med vatten och såpa.........................Lycka till tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon