Full version: Mat till valpar
Berit
[attachment=22592:Maikens_valpar_039.jpg]

Hur många veckor är era valpar när ni börjar vänja dem av med att dia och vad brukar ni ge dem första gångerna?

Hur gamla är de när ni klipper klorna första gången?

Tacksam för svar
Berit
Är det ingen här som fött upp valpar? confused.gif
MariaS
CITAT (Berit @ 12-08-2008, 18:01) *
[attachment=22592:Maikens_valpar_039.jpg]

Hur många veckor är era valpar när ni börjar vänja dem av med att dia och vad brukar ni ge dem första gångerna?

Hur gamla är de när ni klipper klorna första gången?

Tacksam för svar

det var måååååånga år sen. Men jag vill minnas att de var ca 4-5 veckor, när man började med köttfärs, välling och ris. Första kloklippningen däremot, var nog runt 2veckors ålder redan, när de rev sönder mamman...

Men det var som sagt lääääänge sen.

Föresten är det ungefär samma procedur med kattungar, fast där ger man bara rå köttfärs i början.
Anette E
Jag föder upp eurasier. Klorna klipper jag med jämna mellanrum från en veckas ålder. Börjar ge dom mat vid 2.5 veckors ålder. Då får dom Royal Canins baby dog foder. Ingen vits att mixtra med välling, köttfärs mm.mm. Allt en växande valp behöver finns i valpfodret. Börjar med små smakisar av uppblött foder och ökar succesivt. Vid åtta veckor vid leveransen äter dom 1,25 dl fyra ggr/ dag. Avvänjer inte. de snuttar hela tiden men det blir givetvis mindre och mindre ju mer vanlig mat dom äter. Tiken reglerar mjölkproduktionen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon