Eva-Helene
Nu, så ska jag avslöja för er alla (som ids läsa vad jag skriver) hur okunnig jag är vad gäller vi människors "samlingsplatser". Jag undrar följande:
Hur mycket kostar inträdet till en fotbollsmatch (div. IV, om det har ngn betydelse)?
Kostar det - och isf hur mycket - att gå in på ett konstgalleri?
Hur mycket kostar inträdet till ett dansställe nu för tiden (har inte varit på dans senaste 9 åren)?
Hur mycket kostar inträdet till en hockeymatch (elitserien, ståplats)?
Till exempel...kommer säkert på fler om en stund...
MariaS
Oooops. blink.gif Finns det såna ställen confused.gif och finns det verkligen folk som betalar för detta giggle.gif

HAR INTE EN ANING
Aqvakul
CITAT (Eva-Helene @ 12-08-2008, 19:53) *
Nu, så ska jag avslöja för er alla (som ids läsa vad jag skriver) hur okunnig jag är vad gäller vi människors "samlingsplatser". Jag undrar följande:
Hur mycket kostar inträdet till en fotbollsmatch (div. IV, om det har ngn betydelse)?Kanske 40 kronor
Kostar det - och isf hur mycket - att gå in på ett konstgalleri? Nej
Hur mycket kostar inträdet till ett dansställe nu för tiden (har inte varit på dans senaste 9 åren)? Kanske 100 kronorHur mycket kostar inträdet till en hockeymatch (elitserien, ståplats)? kanske 150 kronor
Till exempel...kommer säkert på fler om en stund...

gunvor
Bio har jag inte varit på sedan - jag minns inte men vad kostar det nu för tiden???
Aqvakul
CITAT (gunvor @ 12-08-2008, 20:01) *
Bio har jag inte varit på sedan - jag minns inte men vad kostar det nu för tiden???

80 - 100 kronor
*Stintan*
CITAT (MariaS @ 12-08-2008, 19:55) *
Oooops. blink.gif Finns det såna ställen confused.gif och finns det verkligen folk som betalar för detta giggle.gif

HAR INTE EN ANING

Ja det känns som ett väldigt onödigt vetande giggle.gif
Tosan
En dans kostar väl mellan 120-200 kr/kväll, lite beroende på orkestrar och lokal och så... Numer har man ju ofta minst två band åxå, dansgalor eller så...
Aqvakul
CITAT (Tosan @ 12-08-2008, 20:05) *
En dans kostar väl mellan 120-200 kr/kväll, lite beroende på orkestrar och lokal och så... Numer har man ju ofta minst två band åxå, dansgalor eller så...

Där blev jag avslöjad, var några år sen sist.... flirting.gif
Tosan
CITAT (Aqvakul @ 12-08-2008, 20:10) *
Där blev jag avslöjad, var några år sen sist.... flirting.gif

Hihi, ja jag har inte heller varit ute och dansat på några år, men det verkar som priserna ligger ungefär som senast giggle.gif
HelenJ
CITAT (Tosan @ 12-08-2008, 20:05) *

Lägg sen till ev dricka som ju behövs om man ska dansa mycket - en cola kostar minst 30 spänn. Ska det vara alkohol i glaset blir det ungefär det dubbla beroende på vad det är.
Lilla Birka
Bättre att ta en svängom på köksgolvet då blir det pengar över till godare dricka också!
Aqvakul
CITAT (Lilla Birka @ 12-08-2008, 22:35) *
Bättre att ta en svängom på köksgolvet då blir det pengar över till godare dricka också!

möjligen lite asocialt i längden...
aanderss
ett danställe utan levande musik kostar mellan 50-100 kr
Lilla Birka
CITAT (Aqvakul @ 12-08-2008, 22:37) *
möjligen lite asocialt i längden...

Osocialt menar du väl? confused.gif Och man kan ju bjuda in några väl valda "offer" giggle.gif
mojan
Besök på ett konstgalleri är alltid gratis!!! Är det ett konstmuseum betalar man inträde. (De flesta museum brukar ha stängt måndagar.)
Att gå på vernissage dvs utställningens första dag, oftast med invigningstal, närvaro av konstnären själv, cider (el ngt starkare) och snacks och mingel är öppet för ALLA.
En del kan ha fått personlig inbjudan, "känner alla" osv men alla kan gå dit.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon