CITAT (Rihane @ 13-08-2008, 01:31)

Har balkong och är lite begränsad av den men har beställt:
Hyacint 'Woodstock' Föll för färgen och riktiga hyacinter på våren är vackra. En helt annan klass på dom(än dom till jul). Det stod något om krukor också.
Sedan chansar jag lite med liljor men jag har ett litet försök med perenner och hoppas att dom ska överleva
Lilja 'Marrakech ' Föll för färgen. Har en chokladblomma som på sätt och vis är vacker men gillar inte bladen på den. Den här liljan får väl ersätta den i färgen åtminstone. Undrar om inte liljan är finare.
Madonnalilja Vit och doftar. Vacker tror jag ihop med Marrakech
Regnbågsiris 'Katharine Hodgkin ' Vald för färgen

och tidig vårblomningen. Ja och så står det att man kan plantera dom i kärl.
Tulpan 'Montreux' Lärde mig i år att ha korta tulpaner.

Denna blommar tidigt.
Tulpan 'Uncle Tom'
Inte så kort men kolla färgen och pionliknande

ska man motstå sånt

Ska plantera den någonstans där inte sommarblommorna ska vara, för tulpanen blommar nog när dom ska planteras ut. Grunnade ett tag på en vackert lila tulpan men det fick bli denna.
20 botaniska krokus Ja det är bonusen det. Men dom blommar i februari-mars

och det kanske motar min förtjusning över penséer som får sin höjdpunkt när dom första dyker upp på plantskolorna.

ändring: hade länkat till det jag beställt men såg att det inte var utlagt på handla än så jag tog bort länkarna...
Det blir nog kanonfint i vår! har liljan Marrakech som jag köpte förra året, den har precis blommat ut nu men fin var den. Mörkröd.
Madonnalilja har jag provat med men ska testa den igen för den ska bara ner 2 cm..
Du har inga rådjur som kan äta tulpanerna iaf =) köpte massor med tulpaner förra året och petade ner överallt. Sen fick jag se rådjuren stå och äta av dom.. på med nät så jag fick se några blomma iaf. Tråkigt!
Finaste tulpanen jag hade i våras var "Wirosa" dubbel röd med vit kant, stod sig länge och liknade en pion.
Andra dubbla blommar fint en dag sen vecklar de ut sig och ser bara skräpiga ut.. =( gäller nog att hitta sin favorit där.
/Susanne