Full version: Äntligen färdig!
Tosan
Nu har jag äntligen grävt färdigt min stora rosrabatt! yahoo.gif Helt plötsligt upptäckte jag att jag inte behövde gräva längre, utan kunde koncentrera mig på att lägga de sista torvblocken på plats. Sen ska den ju fyllas upp åxå och inte att förglömma, fyllas med rosor. Men det blir ett kärt besvär.
En liten bit återstår dock att gräva, inne i hörnet, men först ska det muras en bit och det behöver jag hjälp med.
Kajsa
Vad skönt då, vad ska du ha för rosor, du kanske har berättat det redan men dra det igen. Ska du plantera i vår, du bor i kall zon ?
Tosan
Jag har ju planterat ett otal i år smile.gif ena delen av rabatten blev färdig i våras.
Nu börjar planeringen för nästa år, den enda som är given hittills är rosa rugosa `Alba´, men det finns mååååånga som man bara måste ha giggle.gif Det svåra är vilka man ska välja först...
Kajsa
Bor du i zon 6 ? Ser i LÅG 2 att det finns ca 70 rosor som klarar den zonen, det är väl härligt. Såg i ditt album på AOT Rosforum att du hade bra många rosor som inte borde gå där uppe.
Tosan
CITAT (Kajsa @ 14-08-2008, 15:40) *
Bor du i zon 6 ? Ser i LÅG 2 att det finns ca 70 rosor som klarar den zonen, det är väl härligt. Såg i ditt album på AOT Rosforum att du hade bra många rosor som inte borde gå där uppe.

Zon7 tom... men väldigt skyddad tomt inne i stan. Z5-rosor verkar gå bra om man pysslar med dem lite, även om de fryser ner rätt mycket. Många rosor har jag i kruka, och sen testar jag en del. Ena delen av den nya rabatten ligger mot en stödmur, upphöjd 25 cm med torvblock, så jag vill lixom se hur långt jag kan gå, och jag är ju väl medveten om att jag nog får byta ut en och annan till våren.
Sen sticker jag så många jag kan åxå, utifall det går åt skogen så har jag förhoppningsvis kopian kvar iaf wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon