martin8956
Hej!

Har haft denna växt i 14 år och den trivs alldeles utomordentligt. Jag fick den när jag fyllde 14. Den har blommat två gånger, först efter cirka tre år och nu i våras med rosaliknande blommor. Den har vassa och långa taggar vilket gör att jag tror att den är någon form av kaktus (kan dock absolut ingenting om växter). Hoppas någon kan berätta lite mer om denna planta..

Tack,
martin

[attachment=22600:S6300526.JPG]
[attachment=22599:S6300525.JPG]
[attachment=22601:S6300527.JPG]
MariaS
Ser ut som en "Kristi törnekrona" Euphorbia milii, släkt då med High Chaparal och julstjärna t.ex. gillar små skvättar med vatten mer sällan än ofta.

Grannt exemplar föresten. Den ska du vara stolt över
martin8956
Tackar!

Vad jag läst nu på internet verkar det vara en ganska vanlig växt i hemmen.. ja ja, alltid lär man sig något nytt! Men roligt att äntligen veta vad detta är.
Kee
Håller med, snüggt exemplar! Min krona har inte alls så glansiga blad så jag gissar att det finns lite olika varianter av dessa? Min har blommat ända sen jag hittade den i soprummet i våras.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon