Förra året i maj ( -07 ) fick min käre make en gul ros när han fyllde år. Den här rosen hade en tendens att inte vilja vissna. Eller rättare sagt så vissnade själva blomman, men inte kvisten om ni förstår vad jag menar. Det såg till och med ut som om det ville växa ut "skott" i bladvecken. Jag tyckte det var kul och tog med mig vasen ut i växthuset och lät den stå där. När hösten kom var den ff grön och fin så när jag stängde växthuset för vintern fick den följa med in. Till min stora förvåning fick jag i januari se att det faktiskt var rötter på den. Jag planterade den då i ganska mager sandblandad jord och den såg ut att må okej. I juni planterade jag om den i kossa på påse i en lite större kruka. Den har blivit lite äten av något ( vet inte vad ). Den har inga taggar och bladen är lite matta skulle jag nog vilja påstå.
Självklart skulle det vara kul om någon kunde komma på vad det är för ros ( om inte annat så döper jag den till något egenkomponerat namn.......Dealer eller nåt

Så här ser den i alla fall ut:
[attachment=22610:2008_08_...014_ODLA.JPG] [attachment=22611:2008_08_...019_ODLA.JPG]
[attachment=22612:2008_08_...022_ODLA.JPG]