Full version: Fel ros från Odla.
sqrulan
Förra året så beställde jag 2 stycken blanc double de coubert och
1 stycken Henry hudson.
Dessa tre ska väl ha vita blommor men nu ser det ut som om en
är röd,knoppen håller på att slå ut och den ser röd ut nu.
Jag ska fota om den nu hinner att slå ut helt.
Jag som ville ha tre vita rosor i den rabatten,suck!
Jag undrar om det är fler som har fått fel rosor från Odla?
ingrids
Enligt bilder på nätet är Henry Hudson rosa/röd i knoppstadiet. Vänta och se vad som händer när den väl slagit ut.
renate
Jag fick också fel ros i höstas från odla,det blev en röd ros istället för Alchymist.Henri Hudson köpte jag också,den blev rätt även de andra rosorna fast Cardinal de Richelieu åt rådjuren upp knopparna på.Aicha blommade inte i år.Jag reklamerade felet och får köper något annat istället för pengarna.Men det är inte bara pengar,det förargliga är att man planterat fel ros på fel plats.jag kan inte lägger in bilder nu för sidan är seg som sirap i kväll.
Tosan
CITAT (ingrids @ 13-08-2008, 14:17) *
Enligt bilder på nätet är Henry Hudson rosa/röd i knoppstadiet. Vänta och se vad som händer när den väl slagit ut.

Ja det stämmer, Hudson har röda knoppar och vita blommor.
renate
Idag går det nog att lägger in bilder,jag ska visa min ros som blev fellevrerat
[attachment=22664:2008_06_...__Large_.JPG]
[attachment=22665:2008_06_...__Large_.JPG]

sqrulan
smiley_small_hug.gif Men så glad jag blir,då kanske
den blir vit ändå.Tack för era tröste ord! kram2.gif
sqrulan
yahoo.gif Hurra idag så slog den ut och visst var den vit,så glad jag blev och så fin den är!

Tosan
CITAT (sqrulan @ 18-08-2008, 20:20) *
yahoo.gif Hurra idag så slog den ut och visst var den vit,så glad jag blev och så fin den är!

Grattis!
Jag får vänta på min tills nästa år... Två av rosorna jag fick i höstas var i dåligt skick redan när de kom, och i våras var de döda, men jag fick nya som såg jätteledsna ut jättelänge, men tillslut så kom det några friska fina skott på dem.
Ezereht
CITAT (renate @ 14-08-2008, 10:05) *
Idag går det nog att lägger in bilder,jag ska visa min ros som blev fellevrerat
[attachment=22664:2008_06_...__Large_.JPG]
[attachment=22665:2008_06_...__Large_.JPG]

Den är väldigt lik min adeladie hoodless.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon